Çin'de Güz Ortası Festivali tatilinde 74 milyon tren yolculuğu yapılması bekleniyor Çin'de Güz Ortası Festivali tatilinde 74 milyon tren yolculuğu yapılması bekleniyor

BERLİN, 15 Ağustos (Xinhua) -- Alman şirketlerinin Çin'e doğrudan yatırımları artarken 2024 yılının ilk yarısındaki yatırım, geçtiğimiz yılın toplamını şimdiden geçmiş durumda. Financial Times gazetesinde kısa süre önce yayımlanan habere göre bu durum, Alman şirketlerinin Çin pazarının sunduğu pozitif olanaklara duyduğu güven ve iyimserliği ortaya koyuyor. Almanya'dan Çin'e bu yılın ikinci çeyreğinde yapılan doğrudan yabancı yatırım yılın ilk üç ayındaki rakamı neredeyse ikiye katlayarak 4,8 milyar euroya (5,3 milyar ABD doları) ulaştı. Böylelikle yılın ilk yarısındaki yatırım toplamda 7,3 milyar euro olarak kayda geçti. Financial Times gazetesinin Almanya Merkez Bankası'ndan aktardığı verilere göre 2023 yılında ise gerçekleşen toplam yatırım 6,5 milyar euro seviyesindeydi. İngiliz gazetesine göre yatırımlardaki bu artış, "Avrupa'nın en büyük ekonomisindeki şirketlerin, hükümetlerinden gelen jeopolitik açıdan daha az riskli başka pazarlara yönelmeleri yönündeki çağrıları görmezden geldiklerinin" bir işareti.

Haberde yatırımın büyük çoğunluğunun, "Çin'de Çin İçin" stratejisini giderek daha fazla benimseyen büyük Alman otomobil üreticilerinden kaynaklandığı belirtildi. Bu yaklaşım, pandemi ve Süveyş Kanalı'nda artan gerginlik nedeniyle özellikle belirgin hale gelen tedarik zinciri risklerini azaltmak için önemli pazarlarından biri olan Çin'e daha fazla üretim kaydırmayı içeriyor. Haberde büyük Alman otomobil üreticileri olan Volkswagen ve BMW'nin son aylarda Çin'de üretim ve inovasyona odaklanan 2,5 milyar euroluk yeni yatırımlar açıkladığı ifade edildi. ABD merkezli araştırma grubu Rhodium Group analisti Danielle Goh, Çin'deki Alman yatırımlarının güçlü ivmesinin yılın geri kalanında da devam edeceği tahmininde bulundu.

Kaynak: rss