SCA'nın Süveyş Kanalı kıyısındaki İsmailiye kentindeki genel merkezinde muhabirlere açıklamalarda bulunan SCA inceleme ekibi başkanı Yüzbaşı al-Sayed Shuaisha, "Bu, kaptanın kısa bir süre içinde birbiri ardına verdiği emirlerden kaynaklandı" diye konuştu.

Çin ve Seyşeller ikili ilişkileri stratejik ortaklığa yükseltti Çin ve Seyşeller ikili ilişkileri stratejik ortaklığa yükseltti

Nisan ayında Mısırlı yetkililer, dünyadaki en büyük konteyner gemilerinden biri olan Ever Given'a el koymuştu. 400 metre uzunluğa sahip 200 bin tonluk dev gemi, 23 Mart'ta karaya oturmuş ve kanal trafiğini altı gün boyunca durdurmuştu.

Shuaisha, "Geminin kara kutusundan elde edilen veriler, hatanın SCA kılavuzlarına ait olmadığını kanıtlıyor" ifadelerini kullandı ve verilerin Ever Given'den kısa bir süre önce başka üç geminin kanaldan geçtiğini gösterdiğini de sözlerine ekledi.

25 Mayıs'ta Mısır, SCA'nın gemideki malların mali değerine ilişkin tahmin raporu almasından sonra, el konulan gemiye yönelik 916 milyon ABD doları tutarındaki tazminat talebini 550 milyon dolara düşürmeyi teklif etmişti. Mısır'daki ekonomi mahkemesi, Cumartesi günü tazminat tutarı konusunda ek görüşmeler yapılabilmesi amacıyla gemiye ilişkin davayı erteledi. Kanal idaresinin verdiği bilgilere göre, Kızıldeniz'le Akdeniz'i birbirine bağlayan Süveyş Kanalı, tıkalı kaldığı dönemde günlük gelirlerde 12 ila 15 milyon ABD doları arasında zarara uğradı.

Editör: İRFAN KARSLI