CAKARTA, 10 Ekim (Xinhua) -- Çin'in önerdiği Kuşak ve Yol İnisiyatifi kapsamında Endonezya'da hayata geçirilen 142 kilometrelik Cakarta-Bandung Yüksek Hızlı Demiryolu, başkenti Cakarta ile ülkenin dördüncü büyük şehri Bandung arasında üç saatten fazla süren yolculuğu yaklaşık 40 dakikaya indiren önemli bir proje olarak öne çıkıyor. 2 Ekim'de resmen hizmet vermeye başlayan bu demiryolu projesi, tamamen Çin demiryolu sistemlerini, unsurlarını ve endüstriyel bileşenlerini kullanan yurtdışındaki ilk yüksek hızlı demiryolu projesi olma özelliğini taşıyor.
Havadan çekilen fotoğrafta Endonezya'nın Bandung kentindeki Tegalluar İstasyonu görülüyor, 1 Eylül 2023. (Fotoğraf: Xu Qin/Xinhua)
Endonezya'nın Cakarta kentinde Halim İstasyonu'nun inşaat halindeki platformu, 27 Ekim 2022. (Fotoğraf: Xu Qin/Xinhua)
Havadan çekilen fotoğrafta, inşaat halindeki Endonezya'nın Bandung kentindeki Tegalluar İstasyonu görülüyor, 27 Ekim 2022. (Fotoğraf: Xu Qin/Xinhua)
Endonezya'nın Bandung kentindeki Tegalluar İstasyonu'nda bekleyen bir yüksek hızlı elektrikli çoklu ünite (EMU) treni, 2 Ekim 2023. (Fotoğraf: Xu Qin/Xinhua)
Endonezya'nın Padalarang kentindeki Padalarang İstasyonu'nda bekleyen Cakarta-Bandung Yüksek Hızlı Demiryolu'nda hizmet veren yüksek hızlı elektrikli çoklu ünite (EMU) treni, 2 Ekim 2023. (Fotoğraf: Xu Qin/Xinhua)
Havadan çekilen fotoğrafta Endonezya'nın Padalarang kentinde çalışan Cakarta - Bandung Yüksek Hızlı Demiryolu'na ait yüksek hızlı elektrikli çoklu ünite (EMU) treni görülüyor, 30 Eylül 2023. (Fotoğraf: Xu Qin/Xinhua)
Endonezya'nın Bandung kentindeki Tegalluar İstasyonu'nun bekleme salonu, 1 Eylül 2023. (Fotoğraf: Xu Qin/Xinhua)