Dünya

Dünyanın en büyük tüketici elektroniği fuarı dijital ortamda gerçekleştiriliyor

CES 2021 bu yıl, dünyanın dört bir yanından gelerek ürünlerini sergileyecek 4 bin katılımcı ve 170 binden fazla ziyaretçiyle, Las Vegas'taki 270 bin metrekarelik fuar alanına...

Abone Ol

CES 2021 bu yıl, dünyanın dört bir yanından gelerek ürünlerini sergileyecek 4 bin katılımcı ve 170 binden fazla ziyaretçiyle, Las Vegas'taki 270 bin metrekarelik fuar alanına yayılmak yerine programlarının tamamını çevrimiçi olarak gerçekleştirecek. Bu, CES'in 50 yıldan uzun tarihinde bir ilk. CES Başkan Yardımcısı Karen Chupka, "CES'in tamamen dijitalde düzenlenmesi teknoloji sektörünün bir araya gelmesi için güvenli ve anlamlı bir yol sağlayacak" dedi.

Veri yükü bu kadar ağır bir platformu dijitale taşımak, etkinliği düzenlenen Tüketici Teknolojisi Derneği için kolay olmadı. Bant genişliği sorunları ve bu kadar büyük ölçekli trafik hacmini yönetme kapasitesi gibi bazı büyük zorluklarla karşı karşıya kalan dernek, bunların üstesinden gelmek için Microsoft ile işbirliği yaptı. Çevrimiçi programın ulaşılabilirliğini daha da sağlayabilmek için tüm CES içeriklerinde altyazı olacak ve de içerikler yapay zeka teknolojileri sayesinde İngilizceye ek olarak 16 dile daha çevrilecek.

ABD'nin Las Vegas kentindeki 2020 Tüketici Elektroniği Fuarı'nı ziyaret eden insanlar, 9 Ocak 2020. (Fotoğraf: Wu Xiaoling/Xinhua)

Chupka, "İlk kez CES'deki içerikler dünyanın dört bir yanındaki insanlar tarafından kendi dillerinde izlenebilecek" diye ekledi. Çevrimiçi etkinlikte ürünlerini sergileyeceklerin sayısı bin 700'e ve katılımcı sayısı 150 bine düşürülse de, CES yine de yüksek teknoloji ve tüketici elektronikleri konusundaki yeni ve heyecan verici ürünlerin tanıtım noktası olacak.

Kovid-19 pandemisinin etkisini artırmasıyla birlikte Tüketici Teknolojisi Derneği, dijital sağlık ve streaming teknolojilerinin 2021 yılının anahtar temaları olmasını bekliyor. Tüketici Teknolojisi Derneği'nin Satış ve İş Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Brian Moon, Kovid-19'un LG, Samsung ve Panasonic gibi çok uluslu elektronik şirketleri için ev eğlence sistemi, bağlantı ve otomasyondaki giderek artan büyümeyi tetiklediğini söyledi.

Moon, "Daha fazla tüketicinin evde kalması küresel markaların işine yaradı ve bu durum sürecek. CES 2021'de daha fazla ev eğlence sisteminin tanıtımının yapıldığını göreceğiz" dedi.

ABD'nin Las Vegas kentindeki 2020 Tüketici Elektroniği Fuarı'nı ziyaret eden insanlar, 8 Ocak 2020. (Fotoğraf: Wu Xiaoling/Xinhua)

Bu yıl, fuarda 5G, yapay zeka, nesnelerin interneti, akıllı şehirler, ulaşım, temassız teknolojiler ve daha birçok alandan bir dizi yeni ürün sergilenecek. Dizüstü bilgisayarlar konusunda da dünyanın genelinde evde çalışmaya geçilmesi iş bilgisayarı ve evde eğlence için kullanılan dizüstü bilgisayarlar arasındaki çizgiyi bulanıklaştırdı. Farklı fonksiyonlara sahip cihazlara yönelik talep arttı ve bu da pandemi hayatının gereklerine daha uygun olan daha iyi video kameralar, mikrofonlar ve güvenlik özellikleri gibi yeni geliştirme döngülerini ateşledi.

Ayrıca aile üyelerinin tamamının iş ya da okul için bilgisayara ihtiyaç duyması sebebiyle düşük maliyetli ve dayanıklı dizüstü bilgisayarlara yönelik talep arttı. Tüm bunlara ek olarak Tüketici Teknolojisi Derneği, fuara katılmak için Las Vegas'a seyahat etmek zorunda kalmaksızın görülecek çok fazla şey olmasının daha fazla katılım ve iş bağlantıları kurma konusunda kolaylık sağlamasını umuyor.

Fuarın çevrimiçi gerçekleştirilmesinin CES'i asla ziyaret edemeyecek yeni katılımcılar getirmelerine izin verdiğini belirten Brian Moon, "Ayrıca, ilk kez katılımcılar platformlar aracılığıyla birbirleriyle tanışabilecekler. Anlık toplantılar ayarlayarak katılımcılar ve ürünlerini sergileyenlerle sohbet edebileceksiniz" dedi.