SHANGHAİ, 23 Haziran (Xinhua) -- Çinli otomobil üreticisi SAIC Motor, Avrupa Komisyonu'nun Çin yapımı elektrikli araçlara geçici gümrük vergisi uygulama planı kararından ilham alarak bir dizi yaratıcı ürün tasarladı. SAIC Motor Ar-Ge İnovasyon Merkezi'nin Baş Tasarım Sorumlusu Shao Jingfeng, Twitter benzeri Sina Weibo sosyal medya hesabında, konuya dikkat çekmek için tasarlanan kaykaylar, kapüşonlu üst giyim, spor ayakkabılar, bardaklar, şemsiyeler ve masa tenisi raketleri gibi ürünleri gösteren fotoğraflar yayımladı. Çoğunlukla sarı ve siyah renkte olan ürünlerin üzerlerinde "38.1" rakamı ve AB amblemi bulunuyor. Shao yaptığı paylaşımda, "Sizi öldürmeyen şey güçlendirir. 38.1'i hatırlayalım" ifadelerini kullandı.
Avrupa Komisyonu geçen hafta Çin yapımı elektrikli araçlara yüzde 38,1'e varan geçici ek gümrük vergisi uygulama planını açıklamıştı. SAIC Motor en yüksek tarife oranına tabi olacak. Shao açıklamanın ardından iki "38.1" tasarımı paylaştı ve internet kullanıcılarından bunlar arasında seçim yapmalarını istedi. Yaklaşık 700 kişi oy kullandı ve pek çok kişi desteklerini göstermek için yorum yaptı.
Beibei_Riley adıyla paylaşım yapan bir internet kullanıcısı, "SAIC'in Avrupa'daki satışları çok iyi ve politikalara yenilmeyecek. Aksine daha çok satış yaparak daha da güçlenecek" diye yazdı. Bryant_Yu adıyla paylaşım yapan bir diğeri ise, "Akıllı elektrikli araç üretimindeki yeni yarışta Çinli otomobil şirketleri önde ilerliyor. Gümrük vergisi, SAIC'in giderek daha etkili hale geldiğini gösteriyor" dedi.
Çin Binek Otomobil Birliği Genel Sekreteri Cui Dongshu, SAIC Motor'un son hamlesinin Çinli şirketlerin krizle başa çıkma becerisini gösterdiğini, bu beceri ile giderek olgunlaşıp deneyim kazanıldığını ifade etti. Cui, "Sorunla doğrudan yüzleşmek ve sosyal medyada gençlere hitap etmek, Çinli otomobil şirketlerinin kendilerine daha fazla güvendiğini gösteriyor" dedi. Yetkili, "Çin yapımı elektrikli araçlara gümrük vergisi uygulanması sadece sektör, çevre ve AB'deki tüketicilere kaybettirecek" diye konuştu.
SAIC Motor bu yeni yaratıcı ürünlerin üretime gireceğini ve sosyal medyada çekilişle Çinli internet kullanıcılarına hediye edileceğini belirtti.