2021 BrandZ Dünyanın En Değerli 100 Markası sıralamasına 18 ile rekor sayıda Çinli marka girdi. 2020 listesine 17 Çinli marka girmişti. Bu yılki En Değerli İlk 10 Marka sıralamasında Tencent beşinci sırada yer alırken, yedinci sıradaki Alibaba'yı geride bıraktığı görüldü.

Çinli firmaların marka değeri, uluslararası rakiplerine arasında önemli ölçüde artarken, TikTok'un değeri hızla arttı ve yüzde 158'lik büyümeyle Tesla'nın ardından değeri en çok artan ikinci marka oldu. Geçen yıl listede olmayan ancak bu yıl listeye giren yeni bir sosyal ticaret platformu Pinduoduo'nun marka değeri geçen yıla kıyasla yüzde 131 arttı.

Düzenlediği basın toplantısında Kantar BrandZ'ın Küresel Başkanı Doreen Wang, Çinli markaların sahip olduğu avantajların başında, pandemi ve yeni tüketici talepleri dahil olmak üzere değişimlere hızlı tepki verme yeteneği olduğunu söyledi.

Çin Dışişleri Bakanlığı: İspanya Başbakanı Sanchez'in ziyaretiyle ilişkilerde yeni gelişmeler bekliyoruz Çin Dışişleri Bakanlığı: İspanya Başbakanı Sanchez'in ziyaretiyle ilişkilerde yeni gelişmeler bekliyoruz

Wang, "Çinli firmalar, dünyanın herhangi bir yerindeki yerel markalara göre değişimlere çok daha hızlı yanıt veriyor" dedi. Wang bu kabiliyetin Çinli firmaları inovasyona yön veren kuruluşlar konumuna getirdiğini ve bunun yabancı tüketicilerin son beş yılda Çin markalarına yönelik algılarını değiştirdiğini kaydetti.

BrandZ Top 100 sıralaması, küresel komünikasyon hizmetleri sağlayıcısı WPP tarafından yaptırılıyor ve marka değeri araştırma ve danışmanlık şirketi Kantar tarafından yürütülüyor. Sıralama için 51 piyasadaki 18.500 markayı kapsayan ve 3,9 milyondan fazla tüketici ile yapılan görüşmelerden elde edilen pazar verileri inceleniyor.

Editör: İRFAN KARSLI