İngiltere Başbakanı Rishi Sunak, Eylül 2023'te ülke genelinde yeni benzinli ve dizel araçların satışına getirilen yasağı 2030'dan 2035'e erteledi.
LONDRA, 10 Mayıs (Xinhua) -- İngiliz Ticaret Odası'nın eski Çin danışmanı Wu Kegang, ülkeler arasındaki üretim kapasitesi dengesizliklerinin rekabet gücündeki coğrafi farklılıklar olduğunu ve bunları "kapasite fazlası" olarak adlandırmanın yanıltıcı olduğunu ifade etti. Wu, Xinhua ile yaptığı söyleşide, Çin'in yeni enerjili araçlarında "kapasite fazlası" olduğu yönünde son dönemdeki yaratılmaya çalışılan havaya yanıt olarak, küresel bir perspektiften bakıldığında elektrikli araçlarda (EV) "kapasite fazlası" olmadığını belirtti.
Wu, "Benzinle çalışan motorlu araçların hepsi yollardan çekilene kadar, dünyanın giderek daha fazla elektrikli araca ihtiyacı var" dedi. İngiltere'de yaşayan Wu, Çin-İngiltere iş geliştirme ve ortaklıkları konusunda bağımsız danışman olarak çalışıyor.
Wu, Batılı ülkelerde elektrikli araçlara yönelik talepte, sübvansiyonların azaltılması ve benzinle çalışan araçların kullanımdan kaldırılmasına yönelik son tarihlerin ertelenmesi nedeniyle düşüş olabileceğini belirtti. İngiltere Başbakanı Rishi Sunak, Eylül 2023'te ülke genelinde yeni benzinli ve dizel araçların satışına getirilen yasağı 2030'dan 2035'e ertelemişti.
Wu, "Çin'in daha düşük fiyatlarla elektrikli araç üretme kabiliyeti, vergi mükelleflerinin sübvansiyonlardan tasarruf ederken, benzinle çalışan araçların kullanımdan kaldırılmasını hızlandırmada dünyaya yardımcı olabilir" dedi. Yetkili, daha fazla Çinli şirketin işbirliğini artırarak elektrikli araç üretimini İngiltere ve Avrupa Birliği pazarlarına daha yakın hale getirmeyi düşünmesini önerdi.