Finlandiyalı ekonomist Jaana Kurjenoja, Çinli çevrimiçi perakendecilerin sunduğu avantajlar arasında düşük fiyatlar, ücretsiz teslimat, yapay zeka tabanlı sipariş sistemleri, etkili sosyal medya pazarlaması ve alışverişi daha eğlenceli hale getirme becerisinin yer aldığını söyledi.
HELSİNKİ, 21 Mart (Xinhua) -- Finlandiya'da çevrimiçi alışverişte 2023 yılında üst üste ikinci yılda da küçülme görülmesine rağmen, Çinli çevrimiçi mağazalardan alışveriş yapmak ülkede giderek popülerlik kazanıyor.
Finlandiya Ticaret Federasyonu baş ekonomisti Jaana Kurjenoja Çarşamba günü yaptığı açıklamada, "Shein ve özellikle Temu platformlarının önemli yükselişi, Finlandiya'da dijital yollarla Çin'den yapılan moda ve elektronik alışverişlerindeki büyümede gözlemlenebilir" dedi.
Çin'in doğusundaki Zhejiang eyaletinin Yiwu kentinde bulunan Yiwu Cainiao gümrüksüz ürün deposunda çalışan bir görevli, 19 Temmuz 2023. (Fotoğraf: Li Muzi/Xinhua)
Hem Shein hem de Temu, Çinli e-ticaret platformları. Federasyona göre Temu, Şubat 2024'te Finlandiyalılar tarafından en çok ziyaret edilen çevrimiçi yabancı mağaza oldu. Kurjenoja, Çinli çevrimiçi perakendecilerin sunduğu avantajlar arasında düşük fiyatlar, ücretsiz teslimat, yapay zeka tabanlı sipariş sistemleri, etkili sosyal medya pazarlaması ve alışverişi daha eğlenceli hale getirme becerisinin yer aldığını söyledi.
Çin'in güneyindeki Guangdong eyaletinin Dongguan kentinde Cainiao ve AliExpress'e ait olan bir sınır ötesi e-ticaret deposu, 10 Kasım 2023. (Fotoğraf: Xinhua)
Finlandiyalıların yurtiçi ve yurtdışı çevrimiçi alışverişleri geçen yıl yaklaşık 5,3 milyar euroya ulaştı. Federasyon, bunun bir önceki yıla göre yüzde 3'lük bir düşüşe işaret ettiğini belirtti. Çevrimiçi alışverişteki düşüş özellikle inşaat ve yenileme ürünleri, kitap ve ev elektroniği alımlarında görüldü. Öte yandan kozmetik, evcil hayvan malzemeleri ve gıda alımları ise arttı.