Hükümetin yeni enerjili araç kullanımını teşvik etme ve çevre üzerindeki baskıyı azaltma çabaları sürerken, Çin'deki yeni enerjili araç satışları 2020 yılında 1,37 milyon adet olarak gerekleşti. Bu, bir önceki yıla kıyasla yüzde 10,9 oranında büyüme anlamına geliyor.
Rapor, Çin'in yeni enerjili araç satışının üst üste üç yıl boyunca 1 milyon adedi aştığını, böylece art arda altı yıldır küresel bazda ilk sırada yer aldığını belirtti. Rapor, 2020 yılı sonu itibarıyla Çin'de 4,92 milyon adet yeni enerjili araç olduğunu ve bunun ülkedeki otomobillerin tümünün yüzde 1,75'ini oluşturduğunu kaydetti. Rapor ayrıca, saf elektrikli araçların düşük sıcaklıklı ortamlarda düşük sürüş aralıkları gibi sorunlar yaşamaya devam ettiğine ilişkin sektörel zayıflığa da işaret etti.
Önceki veriler, Çin'in yeni enerjili araç satışlarının bu yılın ilk yedi ayında tarihi bir rekor kırarak neredeyse 1,48 milyon adede ulaştığını, bu rakamın 2020'deki toplam satışı geride bıraktığını gösteriyor. Bu rakam, ilk yedi aylık dönemdeki yeni araç satışlarının yüzde 10'unu oluşturdu. Bu, geçen yılın aynı dönemine göre 6,1 yüzde puanlık bir artışa işaret ediyor. Çin'in yeni enerjili araç sanayinin geçen yıl açıkladığı kalkınma planına göre, Çin 2025 yılına kadar ülkede satılan yeni araçlar arasındaki yeni enerjili araç satışı oranını yüzde 20'ye çıkarmayı hedefliyor.