Ülkenin tüketim piyasasının geçen ay sergilediği gelişim konusundaki en son veri ve olgular şu şekilde listelenebilir: Çin'de tüketim mallarının perakende satışları Temmuz ayında, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 8,5'lik ve Temmuz 2019'deki seviyeye göre yüzde 7,2'lik artışla 3,5 trilyon yuana (yaklaşık 540 milyar ABD doları) ulaştı. Günlük ihtiyaçların tüketiminde daha hızlı büyüme gerçekleşti. Geçen ay hem inşaat malzemeleri hem de mobilya satışlarında çift haneli kazanımlar görüldü.
Orta ve yüksek kaliteli ürünlerin tüketimine yönelik talep daha da arttı. Çin'in güneyinde yer alan Hainan ada eyaletindeki gümrüksüz yabancı ürün satışları geçen ay, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 44 oranında artarken, Beijing ve Shanghai'daki bazı büyük mağaza ve satış noktalarının satışları ise yüzde 20'nin üzerinde arttı.
Hizmet tüketimi de istikrarlı şekilde toparlanma sergiledi. Çin Ticaret Bakanlığı'na göre, yemek hizmeti sektörünün Temmuz ayı hasılatı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 14,3'lük artışla 375,1 milyar yuana ulaştı. Yeni tüketim türleri Temmuz ayında hızlı büyüme kaydetti. Hızlı teslimat sektörünün iş hacmi, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 42,9'luk artışla 58,33 milyar adede ulaşarak 2018 yılının toplam hacmini geçti. Geçtiğimiz ay, geçen yılın aynı ayına göre 1,6 kat artışla yaklaşık 271.000 yeni enerjili araç satıldı. Bu rakam, toplam otomobil satışlarının yüzde 14,5'ine karşılık geliyor.