Festivalde Alibaba, JD.com, Pinduoduo, Vip.com gibi ülkenin önde gelen e-ticaret platformlarının yanı sıra video paylaşma platformu Douyin de yer alacak. Bu platformlarda canlı yayın satışları, ani indirimler ve grupça satın alma gibi çevrimiçi indirim tanıtımları gerçekleştirilecek.
Alışveriş festivali, ülkenin yoksulluğu azaltma amacıyla yürüttüğü kampanya için kazanç sağlamayı, tüketimin artırılmasını ve geleneksel kültürün tanıtılmasını amaçlıyor. Somut olmayan kültürel miras, Çin'in yoksulluğu azaltma çabalarında önemli bir rol oynadı. Ülke genelinde 2018'den bu yana 2 bin 200'den fazla somut olmayan kültürel miras atölyesi kuruldu ve bunlar yaklaşık yarım milyon kişiye istihdam sağladı.
Çin Kültür ve Turizm Bakanlığı'ndan yapılan açıklamada, 2020 yılında gerçekleştirilen çevrimiçi alışveriş festivalinin somut olmayan kültürel miras kaynaklarının korunmasına ek olarak Kovid-19 sonrası dönemde işyerlerinin toparlanmasına yardım ve tüketimin artırılması başlıklarında da başarısını kanıtladığı kaydedildi.
Açıklamada, "Geleneksel Çin kültürüne dayanan somut olmayan kültürel miras ürünleri Çin'de önem kazanıyor" dendi. Çevrimiçi olanla aynı tarihlerde bir de yüzyüze somut olmayan kültürel miras alışveriş festivali düzenlenecek. Turistik bölgeler ve tarihi alanlarda düzenlenecek sergiler aracılığıyla satışlarda geleneksel el ürünleri sergilenecek ve bunların daha çok müşteriye ulaşması sağlanacak. Çin, 2006'dan bu yana Haziran ayının ikinci Cumartesi gününde Kültürel Miras Günü'nü kutluyor. Günün adı 2017 yılında Kültürel ve Doğal Miras Günü olarak değiştirildi.