CAAC, sivil havacılık yetkilileri ve sektör çalışanlarının, altyapıyı geliştirmek, operasyon yönetimini iyileştirmek ve yeni teknolojileri tanıtmak gibi çeşitli çabalar sergilediklerini belirtti. CAAC verilerine göre 13. Beş Yıllık Plan döneminin (2016-2020) sonu itibarıyla, Çin sivil havacılık endüstrisinde yakıt verimliliği 2000 yılına göre yaklaşık yüzde 30 artarak 360 milyon ton karbondioksit emisyonunun azalmasına neden oldu. Aynı dönemde, havalimanı araçlarının yüzde 16'sı yeni enerjiyle çalıştırıldı ve ülke çapında havalimanlarındaki fotovoltaik projelerin yıllık elektrik üretimi 20 milyon kilovat saati aştı.
Çin, karbondioksit emisyonlarını 2030'dan önce zirveye çıkarma ve 2060'tan önce karbon nötrlüğe ulaşma hedefleri ışığında, temiz ve düşük karbonlu enerji tüketimi sağlayan bir yapıyı oluşturmaya yönelik dönüşümünü hızlandırıyor. CAAC, 14. Beş Yıllık Plan döneminin (2021-2025), sivil havacılık endüstrisi için enerji tasarrufu ve emisyon azaltmaktan, daha akıllı faaliyet ve yönetim, düşük karbonlu enerji ve daha temiz emisyon içeren yeşil ve düşük karbonlu kalkınmaya geçişte anahtar rol oynadığını söyledi.