Genel

Çin'in sevimli olimpiyat pandasının blokzincir üzerinden satışları da çok canlı

BEİJİNG, 21 Şubat (Xinhua) San Francisco merkezli mobil oyun şirketi nWayPlay Cuma günü, maskotun görüntüsüne sahip olan, dijital rozetlerden çok sayıda takas edilemez jetonl...

Abone Ol

BEİJİNG, 21 Şubat (Xinhua) San Francisco merkezli mobil oyun şirketi nWayPlay Cuma günü, maskotun görüntüsüne sahip olan, dijital rozetlerden çok sayıda takas edilemez jetonlara (NFT'ler) kadar çeşitli dijital eseri içeren 200 adet Efsanevi Kutu'nun ikinci partisini satışa sundu. Panda temalı NFT'ler Uluslararası Olimpiyat Komitesi'nden yetki almıştı. NFT'ler, dijital sanat eserlerinin özgünlüğünü veya mülkiyetini kanıtlayan setifikalar sunmak üzere bir blokzincirde depolanan değiştirilemez veri birimleridir. Blokzincir teknolojisi, merkezi olmayan ve halka açık bir ağda kullanılabilen ve paylaşılabilen değişmez bir veri kaydı özelliğine sahiptir. Efsanevi Kutu'nun birim fiyatı 349 ABD doları olarak fiyatlandırılıyor, yani 30 dolardan satılan içi doldurulmuş oyuncak figürden çok daha pahalı.

Yine de dijital rozetler, piyasaya sürüldükten sadece üç gün sonra tümüyle tükendi. Ürünün açıklamasında "Bing Dwen Dwen, Çin'in simgesi haline gelen bir hayvan olan pandadır ve baştan aşağı buzdan bir kıyafet giymiştir (…) bu olimpiyat sporcularının fiziki ve zihinsel gücünü simgelemektedir" ifadeleri yer alıyor. Twitter'da bir kullanıcı @TimMount hesabından, "Beijing Epik Kutusunu kaçırdım o yüzden Efsanevi Kutu'da bir şans yakalayacağım için heyecanlıyım" mesajını paylaştı. nWayPlay'in çevrimiçi pazarına göre, sanal açık artırmada teklif veren bir kişi Cuma günü, Kısa Kulvar Sürat Pateni'nin NFT versiyonu için 996 dolar ödedi. nWayPlay 12 Şubat'ta Epik Kutu adını verdiği ve 99 dolar olarak fiyatlandırdığı ilk 500 parçalık parti için nabız yokladı. İşlem kayıtlarına göre bu parti kısa sürede tükenirken açık artırmaya teklif verenlerden biri 1.888 dolar ödedi. Kış sporları donanımlı dijital formdaki maskot çılgınlığı, maskotun fiziksel versiyonuna yönelik alışveriş çılgınlığı sırasında geldi ve meraklıları, Çin'deki yetkili satış mağazalarının önünde uzun kuyruklar oluşturup saatlerce bekledi.