Çin Ulusal İstatistik Bürosu verilerine göre, ülkede tüketim mallarının perakende satışları yılın ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 23 oranında artarak 21,2 trilyon yuana (3,28 trilyon ABD doları) ulaştı. Büyüme hızı ilk çeyrektekinden 0,2 puan fazla oldu ve iki yıllık ortalama büyüme yüzde 4,4 seviyesinde gerçekleşti. İkinci çeyrekte perakende satışlar geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13,9 oranında artarak son iki yılın ortalama büyümesini yüzde 4,6'ya çıkardı.

Haziran ayındaki perakende satışlar, bir yıl öncesine göre yüzde 12,1, Haziran 2019'a göreyse yüzde 10 daha yüksek oldu. Tüketici harcamalarının Kovid-19 pandemisiyle kesintiye uğraması sonucu 2020'nin ilk yarısında büyüme rakamlarında görülen düşüşler tersine döndü. Salgından en kötü etkilenenlerden biri olan yemek sektöründe bileşik gelirler yılın ilk yarısında bir yıl öncesine göre yüzde 48,6 oranında artış gösterdi.

Litvanya Cumhurbaşkanı: Kontrolsüz göç ulusal güvenlik sorunu Litvanya Cumhurbaşkanı: Kontrolsüz göç ulusal güvenlik sorunu

Gelirler, neredeyse 2019'un ilk yarısıyla aynı seviyeye çıktı. Çevrimiçi perakende satışlarsa yılın ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 23,2 artarak iki yıllık ortalama büyümeyi ilk çeyrekte görülenden daha hızlı bir şekilde yüzde 15'e çıkardı. Perşembe günkü verilere göre, Çin'in gayrisafi yurtiçi hasılası, toparlanmanın güçlü şekilde devam etmesiyle yılın ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 12,7 oranında arttı.

Editör: İRFAN KARSLI