Mayıs ayında perakende satışlar 2019'un aynı ayına göre yüzde 9,3 arttı. İki yıllık ortalama büyüme yüzde 4,5 oldu. NBS'ye göre, Ocak-Mayıs döneminde perakende satışlar yıllık yüzde 25,7 arttı ve iki yıllık ortalama büyüme yüzde 4,3 oldu.

Böylece büyüme oranlarında, tüketim harcamalarının Kovid-19 salgını tarafından kesintiye uğradığı geçen yılın ilk beş ayındaki düşüşlerin tersine dönüş görüldü. NBS tarafından izlenen tüm tüketim malları kategorilerinde perakende satışlarda, Mayıs 2019'dan Mayıs 2021'e kadar pozitif ortalama büyüme kaydedildi. Kozmetik, kültür ve ofis malzemeleri dahil olmak üzere 10 kategoride iki yıllık ortalama büyüme, Nisan ayına göre daha hızlı oldu.

Sadece Mayıs ayında, kentsel alanlarda tüketim mallarının perakende satışları bir önceki yıla göre yüzde 12,3 artarak 3,13 trilyon yuan (yaklaşık 488,5 milyar ABD doları) olurken, kırsal alanlardaki rakam yıllık yüzde 13,2 artarak 463,2 milyar yuana ulaştı.

Kovid-19 nedeniyle yaşanan aksaklıklardan en çok etkilenen yiyecek-içecek sektörü Ocak-Mayıs döneminde toparlanmaya devam ederken, sektörün gelirlerinde yıllık bazda yüzde 56,8 artış görüldü. Çevrimiçi tüketim sektöre umut ışığı oldu; çevrimiçi perakende satışlar yıllık yüzde 24,7 artarak Ocak-Mayıs döneminde yaklaşık 4,82 trilyon yuana ulaştı. Çevrimiçi ürün satışları aynı dönemde yıllık yüzde 19,9 artarak toplam perakende satışlarının yüzde 22,6'sını oluşturdu.

Filipinler'i etkisi altına alan Yagi Tropikal Fırtınası hayatı felç etti Filipinler'i etkisi altına alan Yagi Tropikal Fırtınası hayatı felç etti

Editör: İRFAN KARSLI