NBS verilerine göre ülkede tüketim mallarının perakende satışları Ekim ayında, yaklaşık 4,05 trilyon yuana (yaklaşık 633 milyar ABD doları) ulaştı. NBS, 2019 yılının Ekim ayına göre yüzde 9,4'lük artış gösteren tüketim mallarının perakende satışlarında iki yıllık ortalama büyümenin yüzde 4,6 olduğunu belirtti. Ocak-Ekim döneminde Çin'deki tüketim mallarının toplam perakende satışları, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 14,9'luk artışla 35,85 trilyon yuana ulaştı.
NBS Sözcüsü Fu Linghui, Ekim rakamlarının, Çin'in tüketimindeki dirençli toparlanmayı yansıttığını ve tüketim mallarının satışlarında istikrarlı iyileşmeye, büyümeyi destekleyen güçlü iç ivme ve yeni tüketim modellerine işaret ettiğini söyledi. NBS verilerine göre Çin'deki çevrimiçi perakende satışlar ilk 10 ayda, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 17,4'lük artışla yaklaşık 10,38 trilyon yuana ulaştı.
Ancak Fu, karmaşık ve hızla değişen uluslararası ortam, kontrol edilemeyen pandemi ve yurtiçi Kovid-19 vakalarında yer yer görülen artışların, temas gerektiren tüketim faaliyetlerini kısıtlamaya devam ettiği uyarısında bulundu. Öte yandan Fu, Çin'in ekonomik toparlanması, istihdam genişlemesi, konut gelirlerindeki artış ve sosyal güvenlik ağının geliştirilmesinin, tüketimdeki büyümeyi sürdüreceğine olan inancını dile getirdi.