BEİJİNG, 17 Ocak (Xinhua) NBS verilerine göre, tüketim malları satışları 2021'de bir önceki yıla göre yüzde 12,5 oranında arttı ve böylece son iki yıldaki ortalama yıllık büyümeyi yüzde 3,9'a çıkardı. Verilere göre, Aralık ayında tüketim mallarının toplam perakende satışları bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 1,7 oranında arttı. NBS Başkanı Ning Jizhe, tüketimin 44 trilyon yuana ulaşmasının bir kilometre taşı olduğunu belirterek, nihai tüketimin Çin'in 2021 ekonomik büyümesine yüzde 65,4 oranında katkıda bulunduğunu ve bunun da iç pazarın ekonomideki önemli rolünü gösterdiğini söyledi.
Geçen yıl kentsel alanlardaki perakende satışlar bir önceki yıla göre yüzde 12,5 oranında artarak 38,16 trilyon yuana ulaşırken, kırsal alanlardaki perakende satışlarsa bir önceki yıla göre yüzde 12,1 oranında artış gösterdi. Veriler, 2021'de Çin'in çevrimiçi perakende satışlarının güçlü bir büyüme göstermeye devam ettiğini ve bir önceki yıla göre yüzde 14,1 oranında artışla 13 trilyon yuanı geçtiğini ortaya koydu.