BEİJİNG, 7 Eylül (Xinhua) -- Çin'in en büyük dört spor giyim markası Anta, Li-Ning, Xtep ve 361, 2024 yılının ilk yarısında gelirlerinde artış kaydederek toplam gelirlerini 60 milyar yuanın (8,3 milyar ABD doları) üzerine çıkardı. Başı çeken Anta Grubu, geçen yılın aynı döneminde 29,645 milyar yuan (4,18 milyar ABD doları) olan gelirini yüzde 13,8 artırarak yılın ilk yarısında 33,735 milyar yuan (4,76 milyar ABD doları) gelir elde etti.

Net karı ise önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 13,6 artışla 8,66 milyar yuana (1,22 milyar ABD doları) ulaştı. İkinci en büyük yerli spor giyim markası olan Li-Ning, 2024 yılının ilk yarısında önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 2,3 artışla 14,35 milyar yuan (2,02 milyar ABD doları) gelir elde etti. Ancak net karı yüzde sekiz düşüşle 1,95 milyar yuana (0,28 milyar ABD doları) gerileyerek hem gelir hem de karlılık açısından Anta ile arasındaki farkı açtı.

Xtep, koşu pazarına odaklanmaya devam ederek 2024 yılının ilk yarısında yüzde 10,4 artışla 7,203 milyar yuan (1,02 milyar ABD doları) gelir elde etti. Net karı ise yüzde 10,9 artışla 1,094 milyar yuan (0,15 milyar ABD doları) oldu. 361 ise dört büyük marka arasında en yüksek büyüme oranı olan yüzde 19,25 artışla 5,141 milyar yuan (0,73 milyar ABD doları) gelir elde etti. Net karı ise yüzde 12,2 artışla 789,7 milyon yuana (111,39 milyon ABD doları) yükseldi.

Uluslararası dev markalar Nike ve Adidas da yılın ilk yarısında Çin pazarında artı yönde büyüme kaydetti. Nike, Aralık 2023-Mayıs 2024 arası, önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 3,8 artışla 28,129 milyar yuan (3,97 milyar ABD doları) gelir elde ederek Anta'nın ardından pazarda ikinci sıraya yerleşti.

2024 Çin Uluslararası Hizmet Ticareti Fuarı'nda sergilenen geleneksel eserler ilgi odağı oldu 2024 Çin Uluslararası Hizmet Ticareti Fuarı'nda sergilenen geleneksel eserler ilgi odağı oldu

Adidas ise yüzde 4,2 artışla 13,17 milyar yuan (1,86 milyar ABD doları) gelir elde ederek Çin pazarında Li-Ning'in ardından dördüncü sırada yer aldı. Çin'de yılın ikinci yarısında düzenlenecek bir dizi spor etkinliği sayesinde, Çinli büyük spor markaları yılın ikinci yarısında büyümeye devam etme beklentisinde. Anta yetkilisi gelir raporu brifinginde, "Anta Grubu, şirket içi olarak her açıdan sağlıklı kalmaya devam ediyor. Çift haneli büyümeye ulaşmak çok olası ve bu zorluğun üstesinden gelmeye hazırız," dedi.

Kaynak: rss