BEİJİNG, 7 Şubat (Xinhua) -- NBS'nin 65.000 şirkete ilişkin anketine göre sektördeki büyük şirketlerin birleşik faaliyet geliri geçen yıl bir önceki yıla göre yüzde 16 artışla ve yüzde 8,9'luk iki yıllık ortalama büyümeyle 11,9 trilyon yuanı (yaklaşık 1,87 trilyon ABD doları) aştı.

NBS'nin kıdemli istatistikçisi Zhang Peng, Çin'in kültür sektörünün 2021 yılında sağlam bir toparlanma kaydettiğini söyledi. Zhang, sektörün 43 alt sektörünün 41'inin faaliyet gelirlerinde geçen yılın aynı dönemine göre artış bildirdiğini hatırlattı.

Animasyon, oyunlar ve dijital yayıncılık gibi yeni iş biçimleriyle yakından ilişkili 16 alt kategorinin toplam faaliyet geliri, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 18,9 oranında yükseldi. Bu gelirler, sektörün toplam gelirinin yüzde 33,3'üne karşılık geldi. Zhang, Çin'in daha kaliteli ürünler ve dinamik tüketim pazarıyla ön plana çıkan kültür sektörünün 2022'de daha da büyümesini beklediğini söyledi.

Meksika'da Ölüler Günü etkinlikleri renkli görüntülere sahne oldu Meksika'da Ölüler Günü etkinlikleri renkli görüntülere sahne oldu

Editör: İRFAN KARSLI