BEİJİNG, 18 Nisan (Xinhua) -- Çin'de tüketim mallarının perakende satışları bu yılın ilk çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 5,8'lik artış gösterdi. Çin Ulusal İstatistik Bürosu'nun Salı günü açıkladığı verilere göre perakende satışlar Mart ayında yıllık yüzde 10,6 yükseldi. Kentsel bölgelerdeki perakende satışlar yıllık yüzde 10,7'lik artışla geçen ay ortalama 3,29 trilyon yuana (yaklaşık 478 milyar ABD doları) ulaşırken, kırsal alanlardaysa geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 10 arttı.
Mart'ta malların perakende satışları bir yıl önceye göre yüzde 9,1'lik artışla yaklaşık 3,41 trilyon yuana yükselirken, yiyecek içecek servisi gelirleri yıllık yüzde 26,3'lük artışla 370,7 milyar yuan oldu. Çin Ulusal İstatistik Bürosu'nun verilerine göre ülkede tüketim mallarının perakende satışları ilk çeyrekte yaklaşık 11,49 trilyon yuana ulaştı. İlk üç ayda çevrimiçi perakende satışlarının yıllık yüzde 8,6'lık artışla yaklaşık 3,29 trilyon yuana ulaşmasıyla çevrimiçi tüketim iyi performansını korudu. Çin Ulusal İstatistik Bürosu Sözcüsü Fu Linghui düzenlenen basın toplantısında, bu yılın başlarından itibaren hizmet tüketiminin büyük ölçüde yeniden toparlanması, mal satışlarının istikrarlı artış göstermesi, çevrimiçi ve çevrimdışı tüketiminin daha hızlı büyümesi ve insanların tüketim eğiliminin yükselmesiyle tüketimin genel olarak toparlanma ivmesi sergilediğini söyledi. Fu, ülkenin kişisel geliri artırmak, aktif şekilde yüksek kaliteli arz sağlamak, artan tüketimi arz yönlü yapısal reformlarla etkin şekilde birleştirmek ve tüketim potansiyelini serbest bırakmak için her türlü gayreti göstereceğini sözlerine ekledi. Salı günü açıklanan veriler ayrıca Çin'in gayrisafi yurtiçi hasılasının 2023'ün ilk çeyreğinde bir önceki yıla göre yüzde 4,5 arttığını gösterdi.