Bu dönemde hizmet ticareti geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 6,7 artışla 2,38 trilyon yuana (yaklaşık 367,97 milyar ABD doları) yükseldi. İhracat geçen yılın ilk yarısına kıyasla yüzde 23,6 artarak yaklaşık 1,13 trilyon yuana ulaştı, ithalat ise yüzde 5'lik düşüşle yaklaşık 1,25 trilyon yuan olarak gerçekleşti. Hizmet ticareti açığı ilk altı ayda 120,46 milyar yuan oldu. Bu rakam geçen yılın aynı döneminden 281,25 milyar yuan daha az. 2019'un aynı dönemiyle karşılaştırıldığında ülkenin hizmet ticareti yüzde 9 oranında azaldı. Hizmet ihracatı yüzde 20,9 oranında artış kaydederken, hizmet ithalatı ise yüzde 25,6 oranında daralma gördü.

Bakanlık, Çin'in bilgi yoğun hizmet ticaretinin, 2021'in ilk yarısında bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 13,5'lik artışla yaklaşık 1,11 trilyon yuana ulaşarak dikkate değer bir artış kaydettiğinin altını çizdi. Çin Ticaret Bakanlığı, dünyanın her yerinden ülkeler, pandemi nedeniyle insanların sınır ötesi hareketini kısıtlamak için katı önlemler aldıkça, turizm sektöründeki hizmet ticaretinin de düşmeye devam ettiğini kaydetti.

Çin ve Malavi ikili ilişkileri stratejik ortaklığa yükseltti Çin ve Malavi ikili ilişkileri stratejik ortaklığa yükseltti

Bakanlık verilerine göre, Ocak-Haziran döneminde Çin'in turizm sektörü, hizmet ticaret hacminde yüzde 34,8'lik bir daralmayla 363,79 milyar yuana geriledi. Çin'in hizmet ticareti, yalnızca Haziran ayı içinde dahi ciddi bir büyüme kaydetti. Veriler, hizmet ticaretinin geçen yılın Haziran ayına kıyasla yüzde 22,5 artarak 439,2 milyar yuana ulaştığını gösterdi. Hizmet ticareti alanı, mal ticaretinin aksine ulaşım, turizm, telekomünikasyon, inşaat, reklam, bilgisayar ve muhasebe gibi maddi olmayan ürünlerin satışı ile teslimatını ifade ediyor.

Editör: İRFAN KARSLI