Çin Sivil Havacılık İdaresi'nin (CAAC) istatistiklerine göre, geçen yılın sonu itibarıyla ülkedeki konvansiyonel genel havacılık şirketlerinin sayısı 523'e yükseldi.

CAAC'ye göre, konvansiyonel işletme ve hava taşıtlarındaki sürdürülebilir gelişmenin yanı sıra Çin'in genel havacılık sektörü yeni işletme biçimlerinde de bir patlama yaşadı. Çin'de 2020 yılı sonu itibarıyla kayıtlı insansız hava aracı sayısı 523 bin 600'e ulaşırken, yıllık toplam uçuş saati 1,59 milyonu aştı.

Çin'in kuzeybatısında bulunan Gansu eyaletindeki Jinchang kentinde yer alan Jinchuan Havalimanı'ndaki teknisyenler, ilk uçuşu için Çinçe'de "tatlı yağmur" anlamına gelen büyük insansız hava aracı Ganlin-1'i hazırlıyor, 6 Ocak 2021. (Fotoğraf: Xinhua)

Çin'in büyüyen genel havacılık sektörü, havadan turlar ve paraşütçülük alanlarında da hızlı bir gelişme gösterdi. CAAC verileri, geçen yılın sonu itibarıyla, düşük irtifalı uçuş turizmi için 100'den fazla rota bulunduğunu ve ülke genelinde 50 turistik merkezde havadan tur hizmetlerinin verildiğini gösterdi.

Ülkenin stratejik olarak gelişen bir endüstrisi olan genel havacılık sektörüne daha fazla canlılık kazandırma sözü veren CAAC, sektörün denetimini geliştireceğini ve ülke çapındaki rota ağını tam olarak geliştireceğini bildirdi.

Kenya teknolojinin benimsenmesini artırmak için Huawei'yle işbirliğini genişletecek Kenya teknolojinin benimsenmesini artırmak için Huawei'yle işbirliğini genişletecek

CAAC, sektörün sürdürülebilir gelişimini garanti altına almak için, sertifikasyon ve işletme konularında özel hazırlanmış düzenlemeler tasarlayacak. Çin'in 2020 yılı sonu itibarıyla toplam sertifikalı sivil ulaşım havalimanı sayısı 241'e, genel havalimanı sayısı ise 313'e ulaştı.

Havalimanları ve diğer altyapıların iyileştirilmesi, Çin'in ulaştırma kapasitesi ve güvenlik performansı gibi kilit alanlarda sivil havacılık sanayini geliştirmede kaydettiği sürekli ilerlemeye büyük katkıda bulundu.

Editör: İRFAN KARSLI