Çin'in Nannieshui Müzesi'ndeki taştan oyma heykeller bin yıl öncesine tanıklık ediyor Çin'in Nannieshui Müzesi'ndeki taştan oyma heykeller bin yıl öncesine tanıklık ediyor

BEİJİNG, 24 Ağustos (Xinhua) -- Çinli oyun geliştirici Game Science, Çin'in hit video oyunu "Black Myth: Wukong"un piyasaya sürüldükten sonra sadece üç gün içinde tüm platformlarda 10 milyondan fazla kopya satarak oyun dünyasını kasıp kavurduğunu duyurdu. Çin tarafından geliştirilen ilk "AAA" oyun olarak kabul edilen "Black Myth: Wukong", Salı sabahı piyasaya sürülmesinden yalnızca bir saat sonra önde gelen oyun platformlarından Steam'de en çok oynanan oyunlar listesinde zirveye yerleşti. Game Science Cuma günü yaptığı açıklamada, oyunun tüm platformlardaki maksimum eş zamanlı oyuncu sayısının 3 milyonu aştığını açıkladı. "Black Myth: Wukong" klasik Çin romanı Batıya Yolculuk'tan ilham alıyor. Bir keşiş ve üç öğrencisinin maceralarını anlatan roman, özellikle doğaüstü güçleri ve muzip doğasıyla tanınan efsanevi Maymun Kral Sun Wukong'a odaklanıyor. Oyuncuların çoğu Çin'den olmasına rağmen, oyunun popülaritesi dünya çapında hızla yayılıyor.

Bazı hevesli hayranlar, uluslararası oyuncuların hikayenin derin kültürel köklerini anlamalarına yardımcı olmak için 200 sayfadan fazla arka plan malzemesi derledi. Zengin kültürel mirası ve modern oyun estetiğiyle övgü alan oyun, oyun camiasını aşan bir sansasyon haline geldi. Benzeri görülmemiş başarısı bazı şirketlerin hisse senedi fiyatlarını bile yükseltti ve oyunun geçtiği önemli yerlerden biri olan Shanxi eyaletinde turizmi canlandırdı. Sektör uzmanları oyun satışlarının haftasonu artmaya devam edeceğini öngörüyor. Çok uluslu ABD yatırım bankası Goldman Sachs daha önce "Black Myth: Wukong"un Steam'de 12 milyon adet satarak 3 milyar yuanın (yaklaşık 420 milyon ABD doları) üzerinde gelir elde edebileceğini öngörmüştü. İyimser senaryoya göre ise oyunun 20 milyon adet satışa ulaşabileceği ve gelirin 5 milyar yuanın üzerine çıkabileceği belirtilmişti. 

Kaynak: rss