NANJİNG, 31 Ağustos (Xinhua) -- Altın zincirden zırha bürünmüş, alevler saçarak dönen ve büyülü bir asa taşıyan Seçilmiş Kişi Maymun Kral, "Black Myth: Wukong" oyunun semavi dünyasında harika ama zorlu bir maceraya çıkıyor.

20 Ağustos'ta tüm dünyada resmi lansmanı yapılan "Black Myth: Wukong", Çin edebiyatının dört klasik romanından biri olan "Batıya Yolculuk'tan" ilham alan merakla beklenen bir video oyunu. Bu oyun, Çinli oyun geliştiricilerinin uzun süredir Batılı AAA sınıfı oyunların baskın olduğu piyasaya cesur girişi anlamına geliyor.

Oyun, 2,2 milyonu aşkın eş zamanlı oyuncuyla Steam'de En Fazla Oynanan Oyunlar listesinin bir numarasına yerleşti.

Dünyanın en büyük oyun pazarını teşkil eden Çin'de oyun satışlarından elde edilen gelir 2023'te 300 milyon yuanı aşarken bunların arasında mobil oyunlar pazarı domine ediyor. Çinli oyuncular uzun süredir güzel manzaralara ve mükemmel bir prodüksiyona sahip bir AAA oyunu oynamayı iple çekiyordu. Oyun sadece Çin'de ilgi görmekle kalmadı, tüm dünyada oyun bloggerları arasında da heyecan yarattı.

Çinli otomobil üreticisi Changan, yüksek kaliteli elektrikli araç markası AVATR'ı Tayland'da tanıttı Çinli otomobil üreticisi Changan, yüksek kaliteli elektrikli araç markası AVATR'ı Tayland'da tanıttı
Almanya'nın Köln kentinde düzenlenen gamescom 2024 sırasında "Black Myth: Wukong" oyununun fotoğraf alanında fotoğraf çektiren insanlar, 22 Ağustos 2024. (Fotoğraf: Zhang Fan/Xinhua)

Kökleri Çin masalına dayanan "Black Myth: Wukong", prodüksiyonda kullanılan Çin'in eski tapınakları ve taş oymalarıyla küresel oyuncularda hayranlık uyandırıyor. Bazı aktif internet kullanıcıları, "Oyun, küresel oyuncular için büyük oyun eğlencesi sunuyor ve yabancılara geleneksel Çin kültürüne yönelik bir ziyafet sunuyor" yorumunda bulundu.

Oyunun prodüksiyonunu gerçekleştiren Feng Ji, "Teknik ve grafikler gibi oyun kalitesi açısından dünya standartlarında bir Çin hikayesi anlatmaya çalıştık. Standardı düşük tutsaydık bu Çin hikayesine karşı bir saygısızlık olurdu" dedi.

"Wukong" çılgınlığı sadece interneti kasıp kavurmuyor, fiili olarak da yaşanıyor. Çin'deki kültür ve turizm departmanları, turist çekmeye yönelik çabalarını artırıyor.

Çin'in doğusunda yer alan Zhejiang eyaletinin merkezi Hangzhou'da "Black Myth: Wukong" video oyununun posteri, 20 Ağustos 2024. (Fotoğraf: Long Wei/Xinhua)

Yaz tatilinin sonuna yaklaşılmasına karşın Çin'in doğusunda yer alan Jiangsu eyaletine bağlı Lianyungang kentinde Wukong'un doğduğu yer olan Huaguoshan Dağı 22 Ağustos'tan bu yana turistlerle dolup taşıyor. Bu turistik mekan, oyunu bitiren oyunculara ücretsiz giriş imkanı sağlıyor.

Mekan gelecekte oyundan sahnelerle gerçek sahneleri bir araya getirerek ve sahne performansları düzenleyerek turistlere daha iyi deneyim yaşatmayı da planlıyor.

Kaynak: rss