Bölgesel Ulaşım Departmanı Direktör Yardımcısı Hu Huaping'e göre, Beibu Körfezi Limanı'nda yaklaşık 2,32 milyar yuanlık (362,6 milyon ABD doları) yatırımla inşa edilen 300.000 tonluk ham petrol iskelesi, Çin'in batısındaki eyalet bölgeleri ve Singapur tarafından inşa edilen ve ortak bir ticaret ve lojistik geçişi olan Yeni Uluslararası Kara-Deniz Ticaret Koridoru'nun inşası için önemli bir proje. Yeni rıhtım, 300.000 tonluk bir ham petrol demirleme yerine sahip ve bu demirleme yerinin tek tarafında yıllık 9,86 milyon ton ham petrol işlem kapasitesi bulunuyor.

Proje devreye alındıktan sonra, Beibu Körfez Limanı'nda ham petrol yükleme ve boşaltmaya ilişkin nakliye maliyetini büyük ölçüde azaltabilecek, böylece dökme sıvı kargo yükleme kapasitesini iyileştirerek Beibu Körfez Limanı'nın ana rekabet gücünü artırabilecek. Bu da Guangxi'de petrokimya endüstrisinin gelişimine daha iyi hizmet etmek ve Beibu Körfez Limanı'nda uluslararası bir merkez oluşturmak için büyük önem taşıyor.

Çin ve Nijerya ikili ilişkileri kapsamlı stratejik ortaklık seviyesine yükseltti Çin ve Nijerya ikili ilişkileri kapsamlı stratejik ortaklık seviyesine yükseltti

Guangxi'nin Beibu Körfez Limanı, Yeni Uluslararası Kara-Deniz Ticaret Koridoru'nda önemli bir geçiş noktası olarak hizmet ediyor. Beibu Körfez Limanı şu anda 270'ten fazla verimli demirleme yerine sahip. Körfez, 50'den fazla nakliye rotasıyla dünya çapında 300'den fazla limana bağlanıyor. 2021'in ilk dokuz ayında Beibu Körfez Limanı'nın kargo hacmi yıllık yüzde 10,29 artarak 200 milyon tonun üzerine çıktı. Aynı dönemde limanda yıllık yüzde 19,11 artışla 4,18 milyon yirmi fit eşdeğeri birim (TEU) konteyner elleçlendi.

Editör: İRFAN KARSLI