Dünya

Çin'in dünya lüks tüketim pazarındaki payı 2020'de iki katına yakın arttı

Çin ana karasında lüks ürünler pazarının bu yıl geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 48 artışla yaklaşık 346 milyar yuan'a (yaklaşık 53 milyar ABD doları) yükselmesi beklen...

Abone Ol

Çin ana karasında lüks ürünler pazarının bu yıl geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 48 artışla yaklaşık 346 milyar yuan'a (yaklaşık 53 milyar ABD doları) yükselmesi bekleniyor. Bain & Company ile Tmall Luxury Division tarafından ortaklaşa yayınlanan bir rapora göre bu artış, Çin'in dünya lüks tüketim pazarındaki payının da iki katına çıkması anlamına geliyor ve 2025'e kadar bu payda daha fazla artışlar yaşanması bekleniyor.

Çin'in Durdurulamaz 2020 Lüks Tüketim Pazarı başlığıyla yayınlanan raporda, Çin ana karasının pazar payının 2020 yılında, bir önceki yılın aynı dönemine göre yaklaşık iki katı artışla yüzde 11'den yüzde 20'ye yükseldiği belirtildi. Rapor, 2020 yılında dünya lüks tüketim pazarınınsa yüzde 23 küçüldüğüne işaret etti.

Bain & Company'nin Shanghai'de yaşayan büyük ortağı ve raporun eş yazarlarından olan Bruno Lannes, "Ekonomik ve sosyal etmenlerin lüks tüketime erişimi sınırlandırması nedeniyle Kovid-19 pandemisi sırasında dünya lüks tüketim ürünleri pazarının küçüldüğüne şahit olduk" dedi.

Lannes'e göre, süregiden dijitalleşme ve bu yılki büyümede kilit rol oynayan Hainan'ın gümrüksüz mal mağazaları gibi etkenler sayesinde Çin ana karasındaki pazar karantina sonrası hızlı yükselişe geçti. Alibaba Group pazarlama kurulu başkanı Chris Tung ise, "2020 yılında lüks tüketim pazarında ortaya çıkan en heyecan verici eğilimlerden biri markaların gerek çevrim içi gerek çevrim dışı olarak tüketicilerle bağlarını aktif bir şekilde geliştirip güçlendirme yöntemleri oldu" diye konuştu.