Teknoloji pazar araştırma firması Canalys, ülkenin bulut altyapı hizmeti harcamalarının, bu dönemde 6,6 milyar ABD dolarına ulaştığını kaydetti. Canalys verileri, Alibaba Bulut'un yüzde 34 pazar payıyla piyasadaki liderlik pozisyonunu sürdürürken ikinci sırada yüzde 19'luk pazar payıyla Huawei Bulut'un yer aldığını gösterdi. Akıllı turizm, hükümet ve finans alanlarındaki kazanımlarla hareket eden Tencent Bulut, ikinci çeyrekte geçen yılın aynı çeyreğine göre yüzde 92 büyüyerek ve pazarın yüzde 18,8'ini oluşturarak hızlı bir büyüme kaydetti. Verilere göre, Baidu AI Bulut ikinci çeyrekte geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 49 genişleyerek pazar payının yüzde 8'ini aldı ve dördüncü sırada yer buldu. Canalys, Çin'in ilk dört bulut hizmet sağlayıcısının, ülkenin bu alandaki toplam harcamalarının yüzde 80'ini teşkil ettiğini belirtti.