BEİJİNG, 24 Aralık (Xinhua) Film, Çin'in somut olmayan kültürel mirasının bir parçası olan "aslan dansı"nı beyaz perdeye taşımasının yanı sıra gerçekçi ve materyalist yaklaşımıyla da övgü topladı. Bu, son yıllarda vizyona giren, aralarında "Ne Zha," "Jiang Ziya: Tapınmanın Efsanesi" ve "Beyaz Yılan"ın da bulunduğu önde gelen animasyon filmlerinin çoğunlukla antik mitolojiye dayandığı düşünüldüğünde özellikle anlamlı hale geldi.
Genellikle Çin Yeni Yılı'nı kutlamak için icra edilen yüzlerce yıllık aslan dansıyla kısa bir açılış yapan film, Çin'in güneyindeki Guangdong'da her şeye rağmen aslan dansını en iyi şekilde yapma hayallerinin peşinden koşmak için iki arkadaşıyla el ele veren mazlum bir genci takip ediyor. Çin Film Eleştirmenleri Derneği Başkanı Rao Shuguang, Xinhua'ya verdiği mülakatta, bu gerçekçi filmin Çin'deki animasyon film yapımcılığının mitolojideki tanrılar yerine günlük hayatta mucizeler yaratan sıradan insanların mücadelesinden daha fazla ilham alarak yön değiştirmesinin göstergesi olabileceğini söyledi.
Çin devlet televizyonu CCTV'deki bir yorumda da filmin "aslan dansı" kültürünü bir grup gencin hayallerinin peşinden koşma hikayesine entegre ettiği ve bunun da Çin kültürünün büyüsünü yansıtarak ulus ruhunu cisimleştirdiği belirtildi. "Ben Buyum"un, Çin'deki animasyon filmlerine yeni bir canlılık kazandırmak konusundaki önemine ilişkin tartışmalar sosyal medya platformlarında da gündemde. Weibo'daki bir paylaşımda, "Büyük bir ticari başarı olsun ya da olmasın, bu film, gerçeklik temalı Çin animasyon film yapımını keşfetmeye yönelik büyük bir atılımı temsil ediyor" yorumunda bulunuldu. Yönetmenliğini Sun Haipeng'in yaptığı komedi filminin eleştiri platformu Douban'daki mevcut puanı, 10 üzerinden 8,4 ve filmin toplam gişe geliri de Cuma günü itibarıyla yaklaşık 86 milyon yuana (13,5 milyon ABD doları) ulaştı.