Dünya

Çin'deki özel tüketim 2030'a kadar iki katın üstüne çıkacak

Yatırım bankasının beklentilerine göre, Çin'in özel tüketimi 2030 yılına kadar 12,7 trilyon ABD dolarına ulaşarak ülkeyi küresel tüketimin merkezi haline getirecek ve mevcut A...

Abone Ol

Yatırım bankasının beklentilerine göre, Çin'in özel tüketimi 2030 yılına kadar 12,7 trilyon ABD dolarına ulaşarak ülkeyi küresel tüketimin merkezi haline getirecek ve mevcut ABD piyasasıyla eşit büyüklüğe ulaştıracak.

Raporda, Çin'in gelecek 10 yıl içindeki tüketim yapısında yaşanacak önemli değişimin hizmet tüketiminin mal tüketimini geçmesi olacağı ve hizmetlerin tüketim içindeki payının 2030'a kadar yüzde 52'ye ulaşacağı belirtildi. Ülkedeki tüketim pazarının genişlemesi, iç tüketim ortamındaki temel değişikliklerle birlikte gerçekleşecek.

Raporda, kişi başına harcanabilir gelirin 2030 yılına kadar iki katına çıkması beklenirken, Çinli tüketicilerin satın alma gücünün gelecek 10 yıl içinde daha da artması öngörülüyor. Bu 10 yıl içinde tüketici davranışını etkileyen önemli bir unsur olan demografik değişiklikler de ortaya çıkacak.

Morgan Stanley'nin hesaplamalarına göre Çin'in tüketim talebinin odağı, genç tüketicilerin mevcut ihtiyaçlarından eve dair hizmetler ile emeklilik hizmetlerine kayacak. 35 ila 44 yaş arasındakiler ile 55 yaş üstü insanların ülkenin satın alma gücüne hakim olması bekleniyor.

Öte yandan raporda, hükümetin devam eden desteğinin ülkenin tüketim potansiyelinin açığa çıkmasına katkıda bulunacağı bildirildi. Çinli politika yapıcılar, "ikili dolaşım" kalkınma modelini tanıtma çabalarının bir parçası olarak, pek çok kez artan yerel tüketime işaret etti.

Ülkenin 14. Beş Yıllık Kalkınma Planı önerilerine göre, ekonomik kalkınmayı desteklemek için tüketimin artırılması, yeni tüketim modellerinin desteklenmesi ve tüketim sektöründe hizmetlere ulaşılması için pazarın genişletilmesi yönünde çaba gösterilmesi gerekiyor.

Raporda ayrıca, Çin'de tüketimin artmasının desteklenmesi çerçevesinde, tüketim verimliliğini artıracak dijital teknolojilerin yaygınlaşması ve Çinli ailelerin güçlü mali destek sağlamaya ilişkin geleneksel değerleri gibi diğer faktörler de öne çıkarıldı.