BEİJİNG, 27 Eylül (Xinhua) -- Çin'in önde gelen sanayi firmaları Ağustos ayında karlarını bir önceki yıla göre yüzde 17,2 artırarak dünyanın en büyük ikinci ekonomisine sahip ülkenin toparlanmasının devam ettiğini gösterdi. Ulusal İstatistik Bürosu (NBS) tarafından Çarşamba günü açıklanan verilere göre, Haziran ayındaki yüzde 8,3'lük ve Temmuz ayındaki yüzde 6,7'lik düşüşün ardından gelen Ağustos'taki güçlü büyüme, 2022'nin ikinci yarısından bu yana ilk artış olma özelliği taşıyor.

NBS istatistikçisi Yu Weining, ülkenin büyüme yanlısı politikalarının geçen ay etkisini göstermeye devam etmesiyle sanayi üretiminin istikrarlı toparlanma kaydettiğini ve sanayi karındaki iyileşmenin ivme kazandığını belirtti. Yıllık ana işletme geliri en az 20 milyon yuan (yaklaşık 2,79 milyon ABD doları) olan büyük sanayi firmalarının yılın ilk sekiz ayındaki karı, önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 11,7 düşüşle 4,66 trilyon yuan seviyesinde gerçekleşirken, düşüş hızı ilk yedi aya göre yüzde 3,8 puan geriledi. Büro tarafından izlenen 41 sanayi kategorisinden 30'u, Ocak-Ağustos döneminde kar açısından performanslarını artırdı. Yu, ekipman imalatındaki kar artışının söz konusu dönemde yılın ilk yedi ayında kaydedilen yüzde 1,7 oranını geçerek yüzde 3,6'ya ulaştığını ve genel iyileşmeye öncülük ettiğini belirtirken, tüm ticari kuruluşların daha iyi performans kaydettiğine işaret etti.

Çin'deki Kızıl Plaj muhteşem manzaralara ev sahipliği yapıyor Çin'deki Kızıl Plaj muhteşem manzaralara ev sahipliği yapıyor

Yılın ilk sekiz ayında ülkenin kamu iktisadi teşebbüslerinin birleşik karı önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 16,5 düşüş kaydederken, düşüş hızı ilk yedi aya kıyasla yüzde 3,8 puan azaldı. NBS verilerine göre Ocak-Temmuz döneminde yurtdışı fonlu firmaların karı yüzde 11,1 ve özel şirketlerin karı yüzde 4,6 azalırken, düşüş hızları ise sırasıyla yüzde 1,3 puan ve yüzde 6,1 puan geriledi. Çarşamba günü açıklanan veriler, Çin ekonomisinin geçen ay önemli bir ivme kazandığını bir kez daha gösterdi. Bu durum, güçlü fabrika üretimi ve iyileşen tüketici hassasiyeti gibi çeşitli olumlu göstergelerle görünür hale geldi.

Editör: Şeymanur Erbay