Çin Ulusal İstatistik Bürosu (NBS), Pazar günü yaptığı açıklamada, Çin'de imalat dışı sektörler için Satın Alma Yöneticileri Endeksi'nin (PMI), Şubat ayında, Ocak ayındaki 52,4 seviyesinden 51,4'e gerilediğini bildirdi.
Eşik değer olan 50'nin üzerinde ölçülen değerler büyümeye, aşağısındakiler ise daralmaya işaret ediyor. Hizmetler sektöründeki ticari faaliyetlere ilişkin alt endeks, Şubat ayında, Ocak ayındaki 51,1 değerinden düşüş göstererek 50,8 olarak gerçekleşti. Çin Ulusal İstatistik Bürosu'nda kıdemli istatistikçi olan Zhao Qinghe, Şubat ayındaki verilere ilişkin analizinde, bu düşüşün, Çin'in hizmet sektörünün daha yavaş da olsa büyümeye devam ettiğini gösterdiğini belirtti.
Zhao, dağılıma bakıldığında, perakende satışlar, ikram ve eğlence gibi tüketimle ilgili segmentlerde ticari faaliyetlerin artış kaydettiğini bildirdi. Zhao'ya göre, telekomünikasyon ve uydu yayınının yanı sıra finansal hizmetlerdeki ticari faaliyetlere ilişkin alt endeksler 58'in üzerinde gerçekleşirken, rakam, bu alanlarda iş hacminin istikrarlı şekilde büyüdüğüne işaret ediyor.
Çin Ulusal İstatistik Bürosu verileri, Çin'de inşaat sektöründeki performansın, Bahar Festivali tatili gibi mevsimsel faktörler nedeniyle zayıfladığını gösterirken, bu alandaki ticari faaliyetlere ilişkin alt endeks, Ocak ayındaki 60 seviyesinden Şubat ayında 54,7'ye düştü.
Zhao, inşaat sektörünün yine de yeni siparişler ve ticari faaliyet beklentilerinde artış kaydettiğini, bunun da talepte toparlanma ve iyimser pazar beklentilerini yansıttığını belirtti. Pazar günü açıklanan verilere göre, Çin'de imalat sektörüne ilişkin PMI de Şubat ayında, Ocak ayındaki 51,3'lük değerden gerileyerek 50,6 olarak gerçekleşti.