Dünya

Çin otomobil pazarında yerli markaların payı artıyor

Yerli otomobil üreticilerinin perakende satışları Ağustos ayında 600 bin adede ulaştı. Rapora göre, bu rakam 2020'nin aynı dönemine göre yüzde 6'lık bir büyümeyi işaret ediyor...

Abone Ol

Yerli otomobil üreticilerinin perakende satışları Ağustos ayında 600 bin adede ulaştı. Rapora göre, bu rakam 2020'nin aynı dönemine göre yüzde 6'lık bir büyümeyi işaret ediyor, 2019'dan ise yüzde 10 daha yüksek. Pazarda lider konumunda bulunan BYD, SAIC'in Binek Araç Bölümü ve GAC Aion, çip sıkıntısıyla etkin bir şekilde başa çıkarak oldukça güçlü bir tedarik zincirine sahip olduklarını gösterdiler ve Ağustos ayında yeni enerjili araç pazarındaki yerlerini büyüttüler.

Raporda, iş ortaklıklarına kıyasla yerli markaların pazar değişikliklerine daha hızlı adapte oldukları, ürün geliştirmede daha hızlı oldukları ve Çin pazarındaki değişen tüketim eğilimlerine ayak uydurmada daha iyi oldukları belirtildi. Birlik ayrıca, 1995'ten sonra doğan ve görünürde ortak girişim markalarına daha ilgisiz kalan fakat Çin'e özgü niteliklere sahip yerli ürünlere daha fazla ilgi gösteren Çinlilerin artan satın alma gücü sayesinde, kullanıcılar arasında yerli markaların giderek daha fazla kabul gördüğünü ifade etti.