Firma, en çok kâr getiren 30 Çinli mobil oyunun App Store ve Google Play'deki gelirinin geçen yıl, bir önceki yıla göre yüzde 47 arttığını ve 2019'da 6,3 milyar ABD dolarıyken 2020'de 9,24 milyar dolara çıktığını belirtti.

Toplam 37 Çinli mobil oyun, yurt dışı pazarlarda 100 milyon ABD dolarının üzerinde kazanç elde etti. 2019'da yurt dışı pazarlarda 100 milyon ABD dolarının üzerinde kazanç elde eden Çinli mobil oyun sayısı 25'ti.

2020'de Japonya, ABD'nin yerini alarak Çinli oyun yayıncıları için en popüler yurt dışı pazar haline geldi. Sensor Tower'ın açıklamasına göre Japon oyuncular, kültür ve estetik açısından Çin'in oyunlarını daha çok tercih ediyor. Çin'in en popüler 30 mobil oyunu geçen yıl Japon pazarında yıllık yüzde 81 artışla 2,8 milyar ABD doları gelir elde etti.

Battle royale oyunu PlayerUnknown's Battlegrounds'un mobil versiyonu, daha çok bilinen kısa adıyla PUBG Mobile, 2020'de 1,06 milyar ABD doları tutarında yurt dışı kazançla listenin başında yer almaya devam etti. PUBG Mobile, 2018 başlarındaki ilk çıkışından bu yana yurt dışı pazarında toplam 2,1 milyar ABD doları gelir elde etti.

MiHoYo tarafından yayınlanan açık dünya mobil oyunu Genshin Impact'in yurt dışı geliri geçen yıl Ekim ayında 160 milyon ABD dolarına ulaştı ve böylece Çinli oyunun küresel mobil oyun pazarındaki aylık getirisi yeni bir rekor kırmış oldu. Bir önceki rekor, Temmuz 2019'da 90 milyon ABD doları gelir elde eden PUBG Mobile'a aitti.

Çin'deki TV ve çevrimiçi videolara 2 yıl içinde ultra yüksek çözünürlük hakim olacak Çin'deki TV ve çevrimiçi videolara 2 yıl içinde ultra yüksek çözünürlük hakim olacak

Editör: İRFAN KARSLI