Çin

Çin ile ABD arasındaki kültürel etkileşim ve turizm işbirliği hızla toparlandı

Abone Ol

NEW YORK, 2 Eylül (Xinhua) -- Çin'in New York Başkonsolosu Huang Ping, Çin ile ABD arasındaki kültürel alışveriş ve turizm işbirliğinde bu yıl hızlı bir toparlanma ve gelişme kaydedildiğini belirtti. Huang söz konusu açıklamayı Cuma günü New York'un Citi Field beyzbol parkında düzenlenen Çin Kültürü Akşamı etkinliğinde yaptı. Etkinliğin 14. yıl dönümü için düzenlenen törende konuşan Huang, "Yılın başından beri küresel turizm sektörünün toparlandığını ve büyüdüğünü görmekten memnuniyet duyuyoruz. Çin-ABD kültürel alışverişi ve turizm işbirliği de hızlı bir toparlanma ve gelişme gösterdi" dedi.

ABD Ticaret Bakanı Gina Raimondo Salı günü Beijing'de Çin Kültür ve Turizm Bakanı Hu Heping ile bir araya gelmiş ve her iki taraf da halklar arasındaki bağların ikili ilişkilerde çok önemli rol oynadığı konusunda mutabık kalmıştı.
Çin ve ABD, ikili turizm işbirliğini daha da canlandırmak ve geliştirmek amacıyla 2024 yılının ilk yarısında Çin'de 14. Çin-ABD Turizm Liderliği Zirvesi'ni düzenleme konusunda anlaştı. Hem Çin'in hem de ABD'nin kültürel ve turizm kaynakları açısından zengin ülkeler ve her ikisinin de dünyanın en önemli turizm pazarları olduğunu belirten Huang, pandemi öncesinde Çin ve ABD'nin birbirleri için önemli turizm destinasyonları olduğunu kaydetti.

Huang, "Ülkeler arasındaki ilişkiler halklar arasındaki karşılıklı yakınlıkta, insanlar arasındaki dostluk ise kalplerdeki karşılıklı anlayışta yatar. Karşılıklı anlayış ve güveni teşvik etmenin seyahat etmekten daha iyi bir yolu var mı? ABD ve dünyanın dört bir yanından daha fazla turistin Çin'i ziyaret etmesini ve hayal güçlerinin ötesinde bir keşif yolculuğu yaşamalarını içtenlikle umuyor ve buna inanıyorum" dedi. Başkonsolos, 2012'den bu yana düzenlenen "Çin Kültürü Akşamı" etkinliğinin, Doğu Yakası'ndaki farklı etnik kökenli bölge halkının Doğu ve Batı kültürlerinin kaynaşmasını deneyimlemeleri için önemli bir platform haline geldiğini belirtti.

Huang, törenin ardından New York Mets ve Seattle Mariners arasında oynanacak beyzbol maçında sembolik ilk atışı yapmak üzere sahaya çıktı. Çin Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından kısa süre önce açıklanan Çin'in yeni turizm markası Nihao!China da törende tanıtıldı. Logoda tombul bir çizgi panda, renkli yazılmış "Nihao China" ifadesi ve Çince karakterlerle Nihao Zhongguo'nun geleneksel Çin mührü yer alıyor. Çin geçen ay yurtdışı seyahat talebini artırmak üzere ABD, Türkiye, Japonya, İngiltere ve Avustralya da dahil olmak üzere onlarca denizaşırı destinasyona daha turistik grup turlarının yeniden başladığını duyurmuştu.