BERLİN, 1 Mart (Xinhua) -- HHM'nin açıklamasına göre Kovid-19'un ilk yılı olan 2020'de Çin'le denizyoluyla taşınan konteyner hacmindeki düşüş 2021'de durdurularak geçtiğimiz yıla oranla yüzde 5,5 artışla 2,6 milyon yirmi fit eşdeğer birime (TEU) ulaştı.

Alman uluslararası nakliye ve konteyner taşımacılığı şirketi Hapag-Lloyd, yeni geliştirilen China Germany Express (CGX) hizmetiyle Nisan ayından itibaren haftalık olarak Hamburg Limanı'nı Shenzhen Limanı'na ait olan Çin'in güneyindeki DaChan Bay Terminali'ne bağlayacak.

Batı Şeria'da 13 yaşındaki bir kız çocuğu İsrail ordusunun açtığı ateş sonucu hayatını kaybetti Batı Şeria'da 13 yaşındaki bir kız çocuğu İsrail ordusunun açtığı ateş sonucu hayatını kaybetti

HHM'nin CEO'su Axel Mattern, "Bu yeni konteyner gemisi hizmeti, Hamburg'u Çin limanlarına bağlayan toplam 18 hatlık hizmet yelpazesini daha da genişletecek ve Hamburg'un Çin'deki lider liman konumunu pekiştirecek" dedi.

Çin ve Hamburg arasında deniz taşımacılığına ek olarak demiryolu ile taşınan konteyner sayısı da artıyor. Açıklamaya göre, geçen yıl Hamburg ile Çin'deki 25'ten fazla varış noktası arasında demiryolu ile taşınan konteyner hacmi yüzde 51 artışla yaklaşık 160.000 yirmi fit eşdeğerine (TEU) ulaştı.

Liman tarafından yapılan açıklamada, Çin ile Hamburg arasındaki 12.000 kilometrelik yolculuğun demiryolu taşımacılığının tamamlanması şu anda yaklaşık 20 gün sürse de, Kuşak ve Yol İnisiyatifi (BRI) üzerinden karayolunun denizyolundan daha hızlı olduğunu belirtildi.

Mattern, "Zamana duyarlı yük açısından, konteyner tren hizmetleri Hamburg ve Çin arasındaki nakliye için çekici bir alternatif sunuyor." dedi. Hamburg'u Çin'e bağlayan 290'dan fazla tren bağlantısının pazarlaması farklı sağlayıcılar tarafından yapılıyor. Bir önceki yıl Kovid-19 pandemisinin neden olduğu düşüşün ardından, Hamburg terminalleri limanındaki denizyoluyla kargo hacmi 2021'de toparlandı ve yıllık yüzde 1,9 artarak 128,7 milyon tona yükseldi.

Editör: İRFAN KARSLI