CHANGSHA, 12 Aralık (Xinhua) CRRC Zhuzhou Lokomotif Limited Şirketi'nin temsilcisi Hou Zhaowen'in verdiği bilgiye göre, şirket tarafından geliştirilen temel teknolojiler, trenlerin teknik hataları otomatik şekilde belirlemesine ve tanı koymasına olanak sağlıyor. Faaliyetlerine bu ayın başında başlayan Çin-Laos Demiryolu'nda çalışan yüksek hızlı trenler, artık güvenilirlik ile performansın artmasını garanti eden teknolojilerle donatılmış durumda. Son altı ayda, Çin'in demiryolu ihracatının artmasını sağlayan Asya ve Avrupa'daki çeşitli ülkeler de "Çin hızını" deneyimledi. CRRC Zhuzhou Lokomitif'in Avrupa'ya ihraç ettiği ilk çift katlı elektrikli çoklu ünite (EMU) trenler, Mayıs ayında üretim hattından indirildi. Maksimum çalışma hızı saatte 200 kilometre olan trenler Avusturya, Almanya, Macaristan ve diğer Avrupa şehirlerindeki demiryolu hatlarında faaliyet gösterecek. Şirketin Türkiye için geliştirdiği metro treninin deneme işletmesine de Kasım ayında başlanacak.

Tren, İstanbul'un merkezini İstanbul Havalimanı'na bağlayan ve gelecek yıl açılacak metro hattında çalışacak. Türkiye'deki en hızlı metro hattı olacak bağlantıda saatte 120 kilometre hızla yol alınacak. Çin Uluslararası Ticareti Destekleme Konseyi (CCPIT) yetkilisi Feng Yaoxiang, "Çin'in transit demiryolu ekipman imalat sanayisi, en üst düzey inovasyon ile en güçlü uluslararası rekabet gücüne sahip sektörlerden biri" yorumunu yaptı. Feng, "Sektör, Çin'in üst düzey ekipman imalat sanayisindeki temel rekabet avantajını oluşturuyor" diye konuştu. Çin, 60'dan yıldan uzun süredir sarf edilen çabaların ardından bağımsız araştırma ve geliştirme imkanlarına, destek için eksiksiz tesislere ve büyük ölçekli operasyonlara sahip ileri düzey bir transit demiryolu ekipman imalat sanayisi kurdu. Feng'in verdiği bilgiye göre Çin, demiryollarının elektriğe geçişi ile yüksek hızlı trenler ve kent içi demiryollarının faaliyet uzunluğu açısından dünya sıralamasının tepesinde yer alıyor.

Litvanya Cumhurbaşkanı: Kontrolsüz göç ulusal güvenlik sorunu Litvanya Cumhurbaşkanı: Kontrolsüz göç ulusal güvenlik sorunu

Editör: İRFAN KARSLI