Rekor sayı 2019'da sınır kapısından giriş-çıkış yapan Çin-Avrupa yük trenlerinin sayısından yüzde 43 daha fazla. Horgos Gümrüğü'nden Long Teng, Çin-Avrupa yük treni hizmetlerinin, düşük fiyatları, geniş taşıma kapasitesi ve mükemmel istikrar ve bağlantı özellikleri sayesinde pandemi sırasında gittikçe artan sayıda şirket tarafından tercih edildiğini söyledi.
Horgos merkezli bir nakliye şirketinin yöneticisi olan Miao Xiaochang, firmasının geçen yıl hem ithalat hem de ihracatta artışa tanık olduğunu söyledi. Miao, geçtiğimiz yıl 800 trenle çalışan şirketinin 2021'de bin 500 Çin-Avrupa (Orta Asya) yük treniyle çalışmak amacıyla işlerini daha da büyütmeyi beklediğini ifade etti.
Horgos sınır kapısı, 2016 yılında Çin-Avrupa yük treni hizmetini başlattı ve o zamandan beri geçen tren sayısında sürekli bir artışa tanık oldu. Şu anda sınır kapısından geçen hat sayısı 21. Talebi karşılamak ve sorunsuz bir uluslararası nakliye hizmeti sağlamak için, Horgos gümrük işlemleri, taşıma sürecini optimize etti, yükleme süresini kısalttı ve gümrük işlemlerini kolaylaştırdı.
Kelimenin tam anlamıyla "kervanların geçtiği yer" anlamına gelen Horgos, eski İpek Yolu'nun kuzey yolu boyunca bir ticaret noktasıydı. 2013'te duyurulan Kuşak ve Yol İnisiyatifi coğrafi avantajları sayesinde Xinjiang'a, Çin ile diğer ülkeler arasında ekonomik işbirliğini açma ve artırma konusunda önemli bir fırsat sağladı.