Dünya

China UnionPay üzerinden yapılan çevrimiçi harcamalar Bahar Festivali tatilinde rekor kırdı

Çin Yeni Yılı sırasında China UnionPay üzerinden gerçekleştirilen çevrimiçi harcamalar, 11-17 Şubat tarihlerinde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 4,8 artarak 1,38 tri...

Abone Ol

Çin Yeni Yılı sırasında China UnionPay üzerinden gerçekleştirilen çevrimiçi harcamalar, 11-17 Şubat tarihlerinde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 4,8 artarak 1,38 trilyon yuana (yaklaşık 213,3 milyar ABD doları) ulaştı.

Tatil tüketimi genel olarak yemek, alışveriş, seyahat ve eğlence alanlarında yoğunlaştı. Özellikle sinema biletlerine yönelik ödemeler, Bahar Festivali'nin öncesindeki haftaya göre yüzde 337,7 oranında fırladı. Çin'in Bahar Festivali sırasındaki gişe geliri de rekor düzeye çıkarak 7,8 milyar yuana ulaştı ve önceki yıllardaki tatil dönemlerinin üzerine çıktı.

Covid-19 salgını nedeniyle birçok kişi Çin Yeni Yılı'nı kutlarken "bayramı bulunduğu yerde geçirmek" yönündeki ulusal çağrıya uydu, buna bağlı olarak China UnionPay'le gerçekleştirilen yerel alışverişler de geçen yılki Bahar Festivali dönemine kıyasla yüzde 13,6 arttı.

Sınır ötesi tüketime bakıldığında, Çin ana karasında basılan UnionPay kartlarla bu dönemde Macao'da yapılan alışverişin hacmi geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 35 yükseldi. China UnionPay kartları dünya genelinde 170'ten fazla ülke ve bölgede kullanılabiliyor.