Dünya

BMW Çin'de şimdiye kadarki en iyi ilk çeyrek verisi açıkladı

2021 yılının ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 97,3'lük artış kaydeden otomobil devi, 229 bin 748 BMW ve Mini marka araç satışı gerçekleştirdi. BMW, Çin'de 2...

Abone Ol

2021 yılının ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 97,3'lük artış kaydeden otomobil devi, 229 bin 748 BMW ve Mini marka araç satışı gerçekleştirdi. BMW, Çin'de 2021'in ilk üç ayındaki satışların "2019 yılının ilk çeyreğindeki, kriz öncesi teslimatları bile geçtiğini" kaydetti. Çin'de ilk çeyrekte satılan araç sayısı, tüm Avrupa'da aynı dönem gerçekleşen satışları neredeyse yakaladı.

Arşiv fotoğrafında Çin'in kuzeydoğusunda yer alan Liaoning eyaletinin Shenyang kentindeki BMW Brilliance Automotive (BBA) şirketinin Dadong'da bulunan fabrikasındaki üretim hattında çalışan işçiler görülüyor, 23 Mayıs 2018. (Fotoğraf: Pan Yulong/Xinhua)

BMW'nin verdiği bilgilere göre, Alman otomobil üreticisi, Asya'da ilk çeyrekte 286 bin 968 BMW ve Mini araç sattı; bu rakam geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 76,4'lük bir artışa işaret ediyor. BMW, "2020'nin güçlü dördüncü çeyreğinden destek alarak" ABD'de ilk üç ayda satışlarını yüzde 20,1 oranında artırdı ve toplam 77 bin 718 BMW ve Mini araç sattı.

BMW, ilk çeyrekte geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 33,5'lik bir artış kaydederek müşterilerine toplam 636 bin 606 BMW, Mini ve Rolls-Royce araç teslim etti ve "yeni bir tüm zamanların ilk çeyrek satış rekoruna" ulaştı. Müşteri, Markalar ve Satışlardan sorumlu BMW AG Yönetim Kurulu Üyesi Pieter Nota, "Tüm zamanların en yüksek satış değerlerine ulaşmamız, bu yıla yönelik hırslı büyüme hedeflerimizi vurguluyor" diye konuştu.