BMW Grubu'na göre, 2021'in ilk yarısında BMW, MINI ve Rolls-Royce'un dünya genelinde 1 milyon 339 bin 80 adet araç teslim etmesiyle birlikte toplam satışlar geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 39,1 oranında arttı. Alman otomobil üreticisi, Çin'de teslim edilen 467 bin 64 adet BMW ve MINI marka araçla, BMW'nin en önemli tek pazarı olan ülkedeki satışların 2020'nin ilk yarısına kıyasla yüzde 41,9 oranında arttığını belirtti.

"Sağlam ve karlı bir satış büyümesi yakalama yolundayız" diye konuşan BMW Yönetim Kurulu Üyesi Pieter Nota, elektrikli araç satışlarının da iki katından fazla arttığını vurguladı.

Çin ve ABD, iklim eyleminin güçlendirilmesi için bir araya gelecek Çin ve ABD, iklim eyleminin güçlendirilmesi için bir araya gelecek

BMW Grubu'nun toplam elektrikli ve şarjlı hibrit araç satışının yılın ilk yarısında 153 bin 267 adet olarak gerçekleştiğini belirten şirket, bunun geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 148,5 artışa işaret ettiğini duyurdu. Küresel yarı iletken sıkıntısıyla mücadele eden BMW'nin "üretim programına bireysel ayarlamalar yaptığını" belirten şirket, "yarı iletken bileşenlerinin tedarik durumundaki zorluğun devam etmesini" beklediklerini ekledi.

Editör: İRFAN KARSLI