Genel

Beyaz eşya satışları Kasım’da yüzde 19 arttı

TÜRKBESD verilerine göre, Kasım’da altı ana ürün grubunda üretim yüzde 3 daralırken, iç satışlar yüzde 19 arttı. Ocak-Kasım döneminde iç satışlar yüzde 2 geriledi.

Abone Ol

Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD) Kasım 2022 verilerini yayımladı.

Buna göre, dört ana ürün grubunda Kasım ayı üretimi yüzde 1 daralarak 2 milyon 629 bin 20 olarak gerçekleşti. Söz konusu miktar Kasım 2021’de 2 milyon 647 bin 297 düzeyindeydi.

Kasım 2021’de 589 bin 903 olan iç satış miktarı, bu Kasım’da yüzde 14’lük artışla 657 bin 53 olarak kaydedildi. Ocak –Kasım dönemi de yüzde 3’lük artışla 6 milyon 818 bin 241 olarak izlendi.

Yıllık ihracat miktarı yüzde artışla 1 milyon 913 bin 865 olurken, Ocak-Kasım ihracatı da yüzde 2’lik artışla 20 milyon 425 bin 910 olarak gerçekleşti.

ALTI ANA ÜRÜN GRUBUNDA SATIŞLAR DARALDI

Altı ana ürün grubunda üretim hem yıllık hem de aylık olarak yüzde 3 daralırken, iç satışlar Kasım’da 19 artarken, Ocak-Kasım döneminde yüzde 2 daralarak 7 milyon 760 bin 402 olarak gerçekleşti.

Verileri değerlendiren TÜRKBESD Yönetim Kurulu Başkan Can Dinçer, Kasım ayında 6 ana üründe iç satışlarımız geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 19 oranında arttığını hatırlatarak, üretimin geçen yıllara göre yaşanan ciddi daralmanın küresel çapta artan enflasyon ve girdi maliyetleri kaynaklı olarak daralma yaşandığını belirtti.

İhracatın yüzde 60’tan fazlasının yapıldığı Avrupa’da savaşın devam ettiğini, yüksek enflasyona bağlı talep düşüşü, küresel ölçekte enerji fiyatları ve tedarik ile ilgili sıkıntıların sürdüğünü dile getiren Dinçer, ‘Temkinli bir iyimserlikle, 2023 yılını da devletimizin de sağlayacağı destek ve teşviklerle küresel rekabetteki yerimizi güçlendirerek iyi şekilde geçireceğimize inanıyorum’ dedi.