BEİJİNG, 8 Şubat (Xinhua) Devam eden Kış Olimpiyat Oyunları'na ev sahipliği yapan Beijing'deki birçok restoran, etkinliği kutlamanın yeni bir yolu olarak spor branşları ve sembolleri şeklinde hazırlanmış yemekler sunuyor. Meşhur kızarmış ördek, Beijing'deki en popüler yemek olmak ve altın madalyayı kapmak için ateşli bir mücadele veriyor. Asırlık bir ördek restoranı olan Quanjude, ana yemeğine biraz Olimpiyat havası katmak amacıyla dilimlenmiş sarı ördek etlerini tabakta meşale şeklinde servis ediyor. Tatlıya düşkün müşterileri için ise üzerinde kayakçı şeklinde iki çikolata bulunan, yer elması, krema ve zambaklardan oluşan bir "karlı dağ" sunuyor. Restoranın Olimpiyat Köyü şubesinin şef yardımcısı Zhang Gang, "İyi bir spor temalı yemek, şeflerin becerileri ve yaratıcılığını test ederken şekil olarak da müşterilerin zihninde çağrışım yapacak gerçekçilikte olmalı" dedi. Gang ve meslektaşları, Oyunların açılışından önce bu yemekleri geliştirmek için altı ay çalıştılar. Şehrin en eski restoranlarından olan Tongheju da Olimpiyat halkası biçimli pankekler dahil Olimpiyatlar'dan ilham alan beş tarif sunuyor. Şefler; mavi, kırmızı, siyah ve yeşil halkalar için gıda boyası kullanmak yerine şeker pancarı, kalamar mürekkebi ile yaban mersini ve ıspanak tozu kullanıyor. Böylece, bu hamur işi yiyecek, gerçek bir sporcunun keyifle tüketebileceği kadar sağlıklı ve renkli bir atıştırmalık haline geliyor.
Diğer restoranlar da Olimpiyat maskotları, oyun salonları, buz hokeyi diskleri, körling taşları gibi şekiller verdikleri yemek sunumlarıyla kısa sürede trende katıldı ve medyada geniş yer buldu. Çin'deki müşteri değerlendirme uygulamalarından biri olan Dazhongdianping'e konuşan bir internet kullanıcısı, "Yemekler çok şirin ve onları evde pişirmeyi denemek istiyorum" dedi. Olimpiyat heyecanı amatör şefler için de ilham kaynağı haline gelmiş durumda. Taze meyvelerden yapılmış Olimpiyat halkaları ve genellikle Fener Festivali sırasında yenen tatlı pirinçten yapılan bir tür hamur köftesi olan, panda maskotu şeklindeki "tangyuan" gibi ev yapımı Olimpiyat yemeklerinin resimlerini yayınlamak için sosyal medyaya akın ediyorlar. Çin Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın veri merkezi tarafından yayınlanan bir rapora göre, bu kış mevsiminde, kar ve buz temalı eğlence ve turizm merkezlerinin 305 milyon ziyaretçi çekeceği ve 320 milyar yuanı (yaklaşık 50,3 milyar ABD doları) aşan gelir elde edileceği tahmin ediliyor. Beijing Spor Üniversitesi profesörlerinden Bai Yufei, kar ve buz turizmi hizmetlerinin, geleneksel turizm sezonu olarak görülmeyen kış aylarında piyasaya enerji verdiğini, ayrıca aile yanında konaklama ve yeme-içme sektörlerine katkı sağladığını söyledi. Bai, Çin'de kar ve buz faaliyetleri etrafında şekillenen sektörün en başarılı dönemini yaşadığını belirterek bunun iç talep yaratmada yeni bir itici güç olacağını ve Çin'in dünyanın geri kalanıyla etkileşimlerine katkıda bulunacağını belirtti.