Zhiliang, "Beijing Kış Olimpiyat Oyunları'nda kullanılan çok sayıda Çin malı buz ve kar sporları ekipmanı, spor endüstrisinde bilim-teknoloji yönünden inovasyon ve kış sporları ürünlerinin zenginleştirilmesi adına büyük bir ilerleme kaydetti" dedi.

Mount Tai Sports'un 300'den fazla üyeye sahip bir araştırma-geliştirme departmanı bulunuyor.

Çin'de 500 yıllık Gan saç nakışıyla şahane eserler yapılıyor Çin'de 500 yıllık Gan saç nakışıyla şahane eserler yapılıyor

"Beijing 2022'den sonra daha fazla şirket kış sporları ekipmanları ile ürünlerinin araştırılması ve geliştirilmesine yatırım yapacak" diyen Bian, kış sporları imalat endüstrisinin de Çin'deki tarihi fırsatı memnuniyetle karşıladığını söyledi.

Ulusal İstatistik Bürosu verilerine göre, Ekim 2021 itibarıyla 346 milyon Çinli, yani ülkedeki nüfusun neredeyse çeyreği kış sporlarına dahil oldu.

Tsinghua Üniversitesi'ndeki spor sektörünün kalkınmasına yönelik merkezin müdürü Wang Xueli, "Kış sporları yapanların sayısının artması, Çin'deki kış sporları ekipmanları pazarını geliştirdi. Kış Olimpiyatları'nın popülaritesiyle birlikte, daha fazla tüketici profesyonel kış sporları ekipmanı gerekliliğinin farkına vardı" dedi.

Birçok Çinli imalatçı da Beijing Kış Olimpiyatları'nın yarattığı altın fırsatı gördü.

Telesiyej ve teleferik hattı mühendislik teknolojilerinin araştırma ve geliştirilmesi ile imalatında uzman olan Harbin Hongji Kablo Mühendisliği
Limited Şirketi, telesiyej, kayak taşıyıcı ve diğer ürünlerini Çin'deki 12 eyalet ile belediyenin yanısıra Orta ve Güneydoğu Asya ülkelerine de sattı.

Çin'in kuzeydoğusundaki Heilongjiang eyaletinde yer alan Qiqihar Heilong Uluslararası Buz ve Kar Ekipmanları Limited Şirketi de benzer şekilde tüm satış gelirlerinde yıllık bazda yüzde 40 artış kaydetti.

Ürünlerin teknolojik ilerlemesinde büyük başarılar kaydedildiğini belirten şirketin genel müdürü Ju Peihong, bunlar arasında buz pateni bıçağının dengesini artıran ve ağırlığını yaklaşık yüzde 10 azaltan titanyum alaşımlı buz pateni bıçağının da bulunduğunu ifade etti.
Çin'in önde gelen spor giyim şirketi ve Beijing Olimpiyat Oyunları sponsoru Anta Sports'un CEO'su Ding Shizhong da, "Kış sporları sektörünün gelişimi gayet iyi şekilde ilerliyor" yorumunda bulundu.

Ding ayrıca, Olimpiyat sonrası dönemde bağımsız markaların geliştirilmesi, kış sporları ekipmanları için endüstriyel toplulukların kalkınmasının desteklenmesi ve sektördeki yeteneklerin geliştirilmesi için üniversiteler ile şirketler arasında işbirliğinin derinleştirilmesi yönünde daha fazla çaba harcanması gerektiğini söyledi.

Editör: İRFAN KARSLI