Dünya

Bahar Festivali için 'evde kal' tavsiyesi, Çin'de kargo şirketlerinde yoğunluk yaşanmasına neden oldu

Çin Devlet Posta Bürosu verileri, Çin'deki hızlı kargo şirketlerinin, hafta boyu süren Bahar Festivali tatilinin ilk iki günü olan Perşembe ve Cuma günleri, geçen yılın aynı d...

Abone Ol

Çin Devlet Posta Bürosu verileri, Çin'deki hızlı kargo şirketlerinin, hafta boyu süren Bahar Festivali tatilinin ilk iki günü olan Perşembe ve Cuma günleri, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 223 artışla yaklaşık 130 milyon paket taşıdığını gösterdi.

Çinli yetkililer, Bahar Festivali öncesinde yaptıkları açıklamada, seyahat edecek işçi ve ülke sakinlerine Kovid- 19'un yayılmasını önlemek için evde kalmalarını tavsiye etmişti. Ülke genelindeki kitlesel insan göçünün yaşandığı Bahar Festivali aile toplantıları için önemli bir fırsat sunuyor.

Pek çok kişi, aile toplantıları, tatil partileri ve buluşmaların kaybını telafi etmek amacıyla, uzaktaki aile ve arkadaşları için "hediye paketi" göndermeyi veya çevrimiçi alışveriş yapmayı tercih etti. Bu da lojistik talebinin artmasına neden oldu.

Hükümet, günlük ihtiyaçları yeterli ölçüde sağlayacağı taahhüdünde bulunurken, e-ticaret platformları ve lojistik şirketlerinden Bahar Festivali süresince normal bir işleyiş sağlamalarını istedi.

Çin'deki hızlı kargo şirketleri, bu yıl sadece 38 günde 10 milyar paket göndererek yeni bir rekora imza attı. Çin Devlet Posta Bürosu, söz konusu dönemin, 2020'deki 80 ve 2019'daki 79 günden çok daha kısa olduğuna işaret etti.

Çin Devlet Posta Bürosu'nun Ocak ayında yaptığı tahmine göre, hızlı kargo sektörünün 2021 yılında, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15'lik artışla 95,5 milyar paketi dağıtması bekleniyor.