Çalışmada, "Ekim ayında tüm büyük piyasalarda çift haneli düşüş görüldü" denilerek, İtalya'da yüzde 36 ve Almanya ile Belçika'da yüzde 35 düşüş gerçekleştiği belirtildi. Mevcut yılda, Avrupa'daki satışlar geçen yılın seviyesinin biraz üzerinde, ancak hala 2019 seviyelerinin yüzde 31 altında bulunuyor. "Yeni otomobil pazarındaki kriz büyüyor" diyen EY ortağı Peter Fuss, Avrupa'da araba satışlarının geçen yılki seviyelere muhtemelen ulaşamayacağını belirterek, "Yani kriz öncesi seviyelerin çok altındayız ve şu an için bir geri dönüş görünmüyor" diye konuştu.
Fuss, küresel çip kıtlığının gelecek yılın ortasına kadar "önemli kayıplara" yol açmaya devam edeceğini belirterek, o zamana kadar "birkaç milyon otomobilin daha üretilememiş ve satılamamış olacağını - ve otomobil bayileri, üreticiler ve tedarikçilerin bunun mali sonuçlarıyla yüz yüze geleceğini" belirtti.
Çalışmaya göre, tedarik sorunlarının yeni elektrikli otomobil pazarının büyümesini de yavaşlatmış olmasına karşın, Batı Avrupa'daki en büyük beş pazar Almanya, İngiltere, Fransa, İtalya ve İspanya'daki yeni elektrikli otomobil satışları Ekim ayında yıllık yüzde 52 arttı.
Almanya, Ekim ayında yüzde 30,4 ile yeni elektrikli otomobillerde en yüksek pazar payını oluşturmaya devam ederken, onu yüzde 23,1 ile İngiltere izledi. İspanya'da ise yeni otomobillerin yalnızca yüzde 11,1'i plug-in hibrit veya elektrikli otomobillerden oluştu. Alman hükümeti, tamamen elektrikli araç satın alanlara araç başına 9 bin euro (yaklaşık 10 bin 200 ABD doları) teşvik vererek 2030 yılına kadar ülkede kayıtlı elektrikli araç sayısını 7 ila 10 milyona çıkarmayı hedefliyor.