Yazılı açıklamada OAM Direktörü Ferdinand Dudenhoeffer, "Yukarı yönlü trend devam ediyor" ifadelerini kullandı. Pazar payının sabit kalacağı varsayılırsa Almanya'nın en büyük otomobil üreticileri 2030 itibarıyla Çin'de yaklaşık dokuz milyon araç satıyor olacak; söz konusu üreticiler geçen yıl 5,4 milyon adet satış gerçekleştirmişti.
Dudenhoeffer, geçen yıl Kovid-19 krizi yüzünden Çin'de Alman otomobil üreticileri tarafından satılan yeni araba sayısında 250 binlik bir düşüş olmasına karşın tüm bu üç otomotiv grubu için Çin pazarının nispi öneminin 2020'de "büyük ölçüde arttığını" söyledi.
OAM'ın verilerine göre geçen yıl BMW Group ve Mercedes Benz Cars & Vans'ın Çin'deki satışları sırasıyla 52 bin 679 ve 81 bin 182 adet artış gösterirken Volkswagen Group'un satışları 383 bin 600 adet düşüş sergiledi.
OAM'a göre Mercedes-Benz'in küresel olarak sattığı her on otomobilden üçü (yüzde 30,6) Çin'e gitti; bu, 2019 yılına göre yüzde 5,4'lük artışa karşılık geliyor. BMW, yüzde 4,9'luk artışla tüm araç satışlarının yüzde 33,4'ünü Çin'e yaparken Volkswagen'in geçen yıl Çin'e yaptığı otomobil satışlarının oranı yüzde 41,4 oldu.
OAM'a göre üç Alman otomobil üreticisinin Çin'deki pazar payı geçen yıl yüzde 27'nin altında gerçekleşti. Analiz edilen 14 uluslararası otomobil üreticisi arasında Volkswagen Group yüzde 19'luk pazar payıyla Çin'de pazar lideri konumunu sürdürdü.