Araştırmaya göre, 2019'un yıllık ortalamasına kıyasla her Alman vatandaşı 2020 yılında özel tüketime en az bin 250 euro (bin 505 ABD doları) daha az harcadı. Bu rakam, toplamda 116 milyar euroya karşılık geliyor. Araştırma, giysi veya ayakkabı gibi kısa ömürlü tüketim mallarına yönelik talepte özellikle geçen yıl keskin bir düşüş yaşandığını gösterdi.

Otomobil, mobilya gibi dayanıklı ürünlerin satışları da ilk kapanma döneminde azalırken, katma değer vergisindeki (KDV) geçici düşüş nedeniyle 2020 yılının Temmuz ayından Aralık ayına kadar olan talep, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5 oranında arttı.

Batı Şeria'da 13 yaşındaki bir kız çocuğu İsrail ordusunun açtığı ateş sonucu hayatını kaybetti Batı Şeria'da 13 yaşındaki bir kız çocuğu İsrail ordusunun açtığı ateş sonucu hayatını kaybetti

Alman Ekonomi Enstitüsü, Almanya'da hizmet sektöründe yaşanan düşüşün de "kendince büyük" olduğunu vurguladı. Hizmet sektöründen elde edilen gelir, 2020 yılında 78 milyar euro azaldı. Bu rakam, ülkenin gayrisafi yurtiçi hasılasının (GSYİH) yüzde 2'sinden fazlasına tekabül ediyor.

Almanya'da pandeminin patlamasından bir yıldan uzun bir süre sonra, Konferans Kurulu ve Alman Ekonomi Enstitüsü'nün üç aylık tüketici güven endeksi Mart ayında 97,1 puana yükseldi. Rakam, geçen yılın ikinci çeyreğine göre on puan yükselirken, yine de Kovid-19 krizinden önceki döneme kıyasla beş puan geride kaldı. Alman Ekonomi Enstitüsü, "Tüketicilerin istihdam beklentileri 2020'nin ikinci çeyreğindeki derin düşüşten beri kayda değer biçimde iyileşmesine rağmen hala satın alma havasında değiller" ifadesini kullandı.

Editör: İRFAN KARSLI