Özellikle, yurtdışından gelen misafirlerin 10 ve daha fazla yatak sayısına sahip işletmelerdeki gecelik konaklamalarının sayısı kesin bir şekilde düşerek yüzde 86 geriledi. Destatis, bu gelişmenin "tekrarlanan konaklama yasakları veya kısıtlamaları ile Kovid-19 krizinin sonuçlarını açık bir şekilde gösterdiğinin" altını çizdi.

Destatis tarafından kaydedilen 52 bin işletmeden sadece 29 bin 200'ü Ocak ayında hala açıktı. Bu sayı, bir önceki ay bin 800 daha fazlaydı. Almanya, en azından 28 Mart'a kadar Kovid-19 kapanmasında kalmaya devam edecek. Geçen hafta, beş adımlı plan kapsamında kademeli açılmalar uygulanmaya başladı. Alman Otel ve Restoranlar Derneği'nin (DEHOGA) üyeleri arasında yaptığı ve sonuçlarını Salı günü yayımladığı bir anket, geçen Mart ayından bugüne sektördeki gelirlerin bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 63 azaldığını gösterdi.

Çin ve Malavi ikili ilişkileri stratejik ortaklığa yükseltti Çin ve Malavi ikili ilişkileri stratejik ortaklığa yükseltti

DEHOGA Başkanı Guido Zöllick, sektördeki işverenler ve çalışanlar arasında "umutsuzluk, perspektif kaybı ve geleceğe dair korkuların artan bir şekilde yayıldığı" uyarısında bulundu. "Mart sonunda işletmeler pandeminin başlamasından bu yana yedi aydır kapalı olacak" diyen Zöllick, açık havada yemek servisine geçmenin gerçekçi bir bakış açısı olmadığını söyledi.

Alman Seyahat Acentaları Birliği'nin (DRV) Salı günü yaptığı açıklamaya göre, Almanların tatil noktaları dışında yaptıkları seyahat harcamaları geçen yıl bir önceki yıla göre yüzde 54 azaldı ve 32 milyar euro (38,1 milyar ABD doları) olarak gerçekleşti. DRV, önceki yıllarda "turizmin güçlü bir şekilde büyüyen ve dünya çapında umut yaratan bir pazar olduğunu" kaydetti. Almanların yıllardır düzenli şekilde artan seyahat harcamaları, Kovid-19 krizinin yaşandığı 2020 yılında sona erdi.

Editör: İRFAN KARSLI