Alibaba'nın Haziran çeyreği için adi hisse senedi sahiplerine atfedilebilir net kârı, geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 5 düşüşle 45,14 milyar yuan oldu. İlk çeyrekte Alibaba'nın toplam gelirlerinin yaklaşık yüzde 66'sı, şirketin Çin'deki perakende ticaret işlerinden geldi.

Çin ve Çad ikili ilişkileri stratejik ortaklık seviyesine yükseltti Çin ve Çad ikili ilişkileri stratejik ortaklık seviyesine yükseltti

Alibaba ekosisteminin yıllık aktif tüketici sayısı, 30 Haziran'da sona eren 12 aylık dönemde yaklaşık 1,18 milyar ile 31 Mart'ta sona eren 12 aylık döneme kıyasla 45 milyon arttı. Aktif müşteri sayısı, Çin'deki 912 milyon tüketicinin yanı sıra Lazada, AliExpress, Trendyol ve Daraz'ın hizmet götürdüğü yurtdışındaki 265 milyon tüketiciyi de içeriyor.

Alibaba Group Mali İşler Direktörü Maggie Wu, "Uzun vadeli büyüme beklentilerimiz konusunda kendimizden emin olduğumuz için hisse geri satın alma programımızı, 10 milyar ABD dolarından 15 milyar ABD dolarına çıkarıyoruz; bu, şirketin tarihindeki en büyük hisse geri satın alma programı" diye konuştu.

Editör: İRFAN KARSLI